اجتماعی استان اصفهان بهداشت تصاویر مرکزی

پایگاه انتقال خون گلپایگان افتتاح شد

پایگاه انتقال خون گلپایگان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از پایگاه خبری زنگ خطر :

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت:دو دستگاه بلاست فریزر و سانتریفیوژ یخچال دار که در شهرهایی با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت هم وجود ندارد، به شهرستان گلپایگان اختصاص دادیم.

مصطفی جمالی در حاشیه آیین افتتاح پایگاه انتقال خون و فرآوری خونی گلپایگان اظهار کرد: پیش از این گلپایگان تنها یک مرکز خونگیری داشت و اکنون تبدیل به پایگاه انتقال خون شده است و علاوه بر آن فرآوری خونی هم در آن انجام می شود و دیگر نیاز نیست همه روزه فراوری خونی از اصفهان وارد گلپایگان شود. معمولا به شهرهایی که جمعیتی کمتر از چند صد هزار نفر داشته باشند این مجوز داده نمی شود اما با پیگیری های مجدانه نماینده گلپایگان و خوانسار و وارد شدن خیرین به میدان عمل با مسئولیت خودم و خلاف امر رایج این مجوز به گلپایگان داده شد.

وی ادامه داد: علاوه بر کمک خیرین دو دستگاه بلاست فریزر و سانتریفیوژ یخچال دار که در شهرهایی با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت هم وجود ندارد، به شهرستان گلپایگان اختصاص دادیم. گلپایگان اکنون در حالی به فرآوری خون مجهز شده است که شهر های چند صد هزار نفری در کشور وجود دارند که حتی پایگاه انتقال خون هم ندارند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: تامین نیروی انسانی  معضل کشور است و از اختیارات من خارج است، در برخی از شهرها تا زمان جذب نیروی رسمی برای پایگاه های انتقال خون ، شبکه های بهداشت و درمان در تامین نیروی انسانی کمک می کنند که امیدواریم این اتفاق در گلپایگان هم شکل بگیرد. فرآوری های خونی که در این مرکز انجام می شود برای بیماران گلپایگان استفاده خواهد شد و اگر مازاد  داشته باشند به شهرهای دیگر ارسال می شود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x