اجتماعی استان اصفهان تصاویر مرکزی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تأکید کرد: کاهش آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی، از اهداف کلان برنامه ۱۴۱۰

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تأکید کرد: کاهش آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی، از اهداف کلان برنامه ۱۴۱۰

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان بهبود کیفیت زیست شهری با تاکید بر کاهش آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی شهر را از اهداف کلان برنامه ۱۴۱۰ دانست و گفت: ارتقای جایگاه شهر اصفهان با تاکید بر گردشگری، ارتقای سرزندگی و پویایی محلات، ارتقای کارآمدی هوشمند و هماهنگی در راستای حکمرانی شهری و احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی در راستای رشد معنوی از جمله اهداف کلان این برنامه است.

سعید ابراهیمی روز نوزدهم اسفندماه در نشست مدیران شهرداری، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان با موضوع مروری بر عملکرد سال ۱۴۰۲ و تبیین سیاست‌های سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در سازمان شهرداری اصفهان برنامه راهبردی ۱۴۱۰ با پنج هدف کلان، ۲۱ هدف خرد و ۱۲۱ راهبرد، بازنگری و اهداف، سیاست‌های کلان و ارزش‌ها مصوب و نقشه راه برای مسیر حرکت مشخص شد.

او افزود: این برنامه به‌عنوان ورودی برای تدوین برنامه عملیاتی و بودجه ۱۴۰۳ مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر در مرحله انتخاب متولیان و زمان‌بندی پروژه‌ها قرار دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان برنامه ۱۴۱۰ را شامل ۷ ارزش دانست و گفت: مسئولیت‌پذیری و تلاش جهادی، عدالت‌محوری، نیک‌نامی، پاسداشت هویت تاریخی و دینی، امانت‌داری، شفافیت و فساد ستیزی و کرامت انسانی از محورهای سیاست‌های اصلی است..

او بهبود کیفیت زیست شهری با تاکید بر کاهش آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی شهر را از اهداف کلان برنامه ۱۴۱۰ دانست و گفت: ارتقای جایگاه شهر اصفهان با تاکید بر گردشگری، ارتقای سرزندگی و پویایی محلات، ارتقای کارآمدی هوشمند و هماهنگی در راستای حکمرانی شهری و احیای سبک زندگی ایرانی اسلامی در راستای رشد معنوی از جمله اهداف کلان این برنامه است.

ابراهیمی با بیان اینکه برنامه شامل ۵ سیاست کلی است، گفت: داده‌محوری، تصمیم‌گیری، مدیریت هوشمند، کربن‌زدایی، مشارکت‌محوری، فراگیری و نوآوری به‌عنوان اجزای بالادستی برنامه است.

او با اشاره به سهم اهداف در بودجه ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار میلیارد از ۳۰ هزار میلیارد تومان به هدف اول که بهبود کیفیت زیست‌شهری است، ۱,۴۴۰ میلیارد تومان به هدف دوم، ۸۱۰ میلیارد تومان به هدف سوم، ۹۲۰ میلیارد تومان به هدف چهارم و ۵۹۰ میلیارد تومان به احیای سبک زندگی اختصاص داده شده است.

او با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به ۱۴۰۱، ۷۰ درصد رشد داشته است، گفت: عملکرد بودجه سال جاری تاکنون ۱۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان بوده است.

او با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان ۳۰ هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: از این مبلغ سهم مناطق ۱۳ هزار و ۸۹۰ میلیارد تومان است که با احتساب بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته با ۴ هزار و ۹۲ میلیارد تومان، در مجموع بودجه ۳۴ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: ۳۰ درصد از بودجه ۳۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری به هزینه‌های عمومی و جاری اختصاص یافته و باقی‌مانده آن (۷۰ درصد) به حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی اختصاص دارد.

او با بیان اینکه روزانه ۳۶.۵ میلیارد تومان در حوزه حمل‌ونقل هزینه می‌شود، ادامه داد: ۱۸.۶ میلیارد تومان در حوزه قطار شهری، ۱۰.۶ میلیارد تومان توسعه و نگهداری آسفالت معابر و پیاده‌روسازی، ۵.۳ میلیارد تومان اتوبوسرانی، ۲ میلیارد تومان ترافیک و ۷.۹ میلیارد تومان حقوق و دستمزد، از جمله هزینه‌های روزانه شهرداری اصفهان است.

به گفته او، شهرداری از طریق تراکم تا ۸۵ روز، از طریق ارزش افزوده تا ۷۰ روز و از طریق اوراق مشارکت تا ۴۰ روز می‌تواند شهر را اداره کند، همچنین نیمی از بودجه از طریق پروژه‌ها و اولویت‌بندی، مدیریت و برنامه‌ریزی می‌شود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x