دکتر پرویز کاشفی: درد دغدغه هوای پاک برای انسان و همه موجودات روی کره زمین می باشد

دکتر پرویز کاشفی: درد دغدغه هوای پاک برای انسان و همه موجودات روی کره زمین می باشد

دکتر پرویز کاشفی: درد دغدغه هوای پاک برای انسان و همه موجودات روی کره زمین می باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، صبح سه‌شنبه بیست‌ودوم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارها برای کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن روی سلامت محیط و جامعه ، با حضور دکتر پرویز کاشفی، رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان، دکتر کمال حیدری، معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، دکتر حمید صانعی ، فوق تخصص قلب و عروق، و عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان، دکتر پوریا عادلی، دبیر هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اصفهان، به همراه جمعی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی ، و با حضور اصحاب رسانه ، در محل مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی ، تالار زیتون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، برگزار شد.

در این نشست هم اندیشی ابتدا دکترپرویز کاشفی، رئیس هیات مدیره سازمان نظام پزشکی شهرستان اصفهان، ضمن تبریک حلول ماه رحمت و برکت، ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: همزمانی این جلسه هم اندیشی رفع آلودگی هوا با ماه مبارک رمضان را به فال نیک می گیریم.

دکتر کاشفی، رئیس هیات مدیره نظام پزشکی شهرستان اصفهان، افزود: درد دغدغه هوای پاک برای انسان و همه موجودات روی کره زمین می باشد. دکتر کاشفی،ادامه داد: این جلسه هم اندیشی در پایان به یک بیانیه تبدیل خواهد شد، تا حق بهره مندی مردم و جانوران در محیط زیست سالم مورد توجه قرار گیرد.

سپس دکتر کمال حیدری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ، در نشست هم‌اندیشی با محوریت ارائه راهکارها برای کاهش آلاینده‌ها و پیشگیری از اثرات مخرب آن روی سلامت محیط و جامعه اظهار کرد: همراهی مردم بسیار تأثیر گذار است و در این راستا ایجاد زیرساخت‌ها و فرهنگ شهروندی از وظایف مدیریت شهری است.

دکتر کمال حیدری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ، ادامه داد: ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌هایی در سر چهارراه‌ها در قالب توسعه فرهنگ شهروندی در نظر گرفته شده که ۵۶ مورد را شامل می‌شود.

دکتر کمال حیدری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ، با بیان اینکه در دوره ششم، برنامه اصفهان ۱۴۱۰ تدوین شد که نخستین موضوع آن بهبود زیست شهری است، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد بودجه سال آینده در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک، کاهش آلودگی هوا و خدمات شهری همچون توسعه فضای سبز صرف می‌شود.

حیدری با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها نیز بر کاهش آلودگی هوای اصفهان اثرگذار است، ادامه داد: روزانه ۱۲ هزار سرویس مدرسه در شهر تردد می‌کند که موجب تولید آلودگی می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم با توجه به تلاش مجموعه شهرداری، سال آینده بخشی از خط دو متروی اصفهان به بهره‌برداری برسد و در کنار آن چندین اتوبوس و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز تأمین شود.

دکتر کمال حیدری، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ، با بیان اینکه طبق اطلاعاتی که دارم، حق عوارض آلایندگی اصفهان به‌رغم جمعیتی چندین برابری، از شاهین‌شهر کمتر است، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۷۰ ایستگاه ورزش‌های صبحگاهی اضافه شده است.

سپس منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اظهار کرد: مازوت سوزی در نیروگاه شهید منتظری اصفهان از ابتدای اسفند دوباره کلید خورد. این موضوع درست در روزهایی اتفاق افتاد که به‌خاطر بارش‌های خوب و وزش باد اصفهانی‌ها در هوای سالم تنفس می‌کردند؛ اما با مازوت‌سوزی دوباره نیروگاه و فعالیت شدید برخی آلاینده‌ها باز هوای اصفهان به روزهای ناسالم خود بازگشت.

متأسفانه تا نیمه اسفندماه امسال اصفهان تنها ۱۶ روز هوای پاک داشته و مردم اصفهان حدود ۱۳۰ روز هوای ناسالم را تجربه کرده‌اند. منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، استفاده از مازوت را تصمیم ملی و از سوی وزارت نیرو دانسته و گفته: «باتوجه‌به شرایط خاص ایجاد شده در کشور از نظر کاهش دما و ورود سامانه سرد قطبی از سیبری، تصمیم ملی در خصوص صادرشدن مجوز نیروگاه شهید منتظری برای سوزاندن مازوت گرفته شده است و این نیروگاه از یکم اسفند انرژی خود را با استفاده از مازوت تأمین می‌کند. باتوجه‌به افزایش آلاینده‌های جوی طی چند روز اخیر، کمیته اضطرار تشکیل و درخواست توقف مازوت‌سوزی نیروگاه شهید منتظری و تأمین گاز پایدار برای این نیروگاه به وزارت نفت و نیرو اعلام شد.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x