دسته‌بندی نشده

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:‌ خودکفایی مرکز تولید گیاهان کم‌نیاز به آب با همت چشمگیر شهرداری اصفهان

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان خبر داد:‌ خودکفایی مرکز تولید گیاهان کم‌نیاز به آب با همت چشمگیر شهرداری اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد:‌ شهرداری اصفهان با همتی چشمگیر نسبت به تغییر سیستم آبیاری و سایر بخش‌های مرکز تولید گیاهان پوششی کم‌نیاز به آب اقدام کرده و توانست آن را به‌خودکفایی برساند.

مهدی بقایی در تور بازدید اصحاب رسانه از مراکز پرورش گل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: سازمان پارک‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی درباره انواع گل‌ها و گیاهان فعالیت بسیار خوبی داشته و قادر است یافته‌های علمی مناسبی را در اختیار شهروندان قرار دهد.

او با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ صحبت از این بود که مرکز تولید گیاهان پوششی کم‌نیاز به آب به‌ بخش خصوصی واگذار شود، افزود: شهرداری اصفهان با همتی چشمگیر نسبت به تغییر سیستم آبیاری و سایر بخش‌های این مرکز اقدام کرد و توانست آن را به‌خودکفایی برساند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه چمن مورد نیاز مناطق ۱۵گانه در این مرکز تولید می‌شود، افزود: از آنجایی که فعالیت و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه برای شهرداری حائز اهمیت است، سازمان پارک‌ها در زمینه هدایت این بخش به سمت اجرای طرح‌های مختلف اقدام می‌کند.

بقایی افزود: در سال جاری طرح ارتقای فضاهای تفرجگاهی شهر با مشارکت سازمان‌های فرهنگی، پارک‌ها و فضای سبز و زیباسازی و مدیریت نت در دستور کار قرار گرفت که مراحل اولیه آن‌انجام شده و امیدواریم در سال آینده اجرایی شود.

او ادامه داد: طرح شناسایی درختان آفت‌زده و خطرآفرین شهر نیز امسال انجام و بالغ بر ۷۰۰ هزار تشتک خالی در شهر شناسایی شده است که در روز درختکاری، تشتک‌های خالی به شهروندان معرفی و ۱۱۰ هزار درخت در آن کاشته می‌شود.

تامین ۸۰ درصد گل مورد نیاز شهر در مرکز پرورش گل‌وگیاه جروکان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز در جریان بازدید با اشاره به اقدامات موثر شهرداری اصفهان در تولید گل‌های فصلی بیان کرد: مطالعات هوشمندسازی آبیاری فضای سبز منطقه ۳ شهرداری اصفهان تا پایان خردادماه سال آینده تکمیل و روند اجرای این طرح آغاز می‌شود.

مجید عرفان‌منش افزود: در بخش تولید گل‌های فصلی اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم از میزان واردات این گل‌ها به کشور بکاهیم.

او ادامه داد: سازمان پارک‌ها در تعامل با سایر شهرها جهت تامین نیاز فضای سبز شهر اصفهان اقدام کرده است، به‌عنوان مثال، گونه‌ای از چمن گرمسیری ازسوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز بندرعباس تولید و به اصفهان وارد می‌شود.

عرفان‌منش با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۰ درصد از گل‌های مورد نیاز شهر در مرکز پرورش گل‌وگیاه جروکان تولید می‌شود، افزود: قبلا بخش خصوصی نقش مهمی در تولید گل‌های موردنیاز در سطح داشت، اما شهرداری گام بلندی برای خودکفایی در این زمینه برداشته است چنانکه در مرکز جروکان، تولیدات نسل اول که بهترین و زیباترین گل‌های فصلی هستند و همواره توسط شرکت‌های بزرگ به کشور وارد می‌شده است، تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری ششم طی ۲ سال گذشته در ۲ زمینه خودکفایی برای تولید گل‌های فصلی و تولید چمن کم‌نیاز به آب موفق عمل کرده است، گفت: در حال حاضر، گونه‌های مَرغ ایرانی با نیاز آبی اندک، چمن برمودا گرس و فستوکا از چمن‌های مقاوم به خشکی در مرکز تولید گیاهان پوششی کم‌نیاز به آب تولید می‌شود.

او افزود:‌ امسال ۱۹ هزار مترمربع چمن فستوکا و ۷۰ هزار مترمربع چمن‌ گرمسیری در این مرکز در دست تولید است.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x