خستگی و خواب آلودگی راننده عامل بسیاری از تصادفات فوتی
استان اصفهان حوادث مرکزی

خستگی و خواب آلودگی راننده عامل بسیاری از تصادفات فوتی

خستگی و خواب آلودگی راننده عامل بسیاری از تصادفات فوتی

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز:

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری، ۴۴ درصد از حوادث و تصادفات منجر به فوت در سطح محور های برون شهری استان به علت خستگی و خواب آلودگی راننده در زمان رانندگی بوده است.

سرهنگ ” علی مولوی ” در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری پلیس بیان داشت: کمبود خواب یکی از عمومی ترین دلایل خستگی است، کم خوابی بر سطح کارآیی و هوشیاری فرد تأثیر مستقیم دارد، در واقع علت اصلی خواب آلودگی های رانندگان در زمان رانندگی ،کم بودن ساعات خواب پیش از رانندگی است.

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بیشترین سهم راه های برون شهری استان را بزرگراه ها و آزادراه ها به خود اختصاص داده اند، بدلیل یکنواختی مسیر، رانندگان بیشتر دچار حالت خستگی و خواب آلودگی می شوند که لازم است رانندگان به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه در مکانی امن توقف کرده از وسیله نقلیه پیاده شده و استراحت کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: شناخت علایم خستگی در تصمیم گیری مناسب و به موقع برای مقابله با خواب آلودگی نقش مهمی دارد، رانندگان وقتی احساس خواب آلودگی می کنند هنوز هوشیارند، بنابراین برای ادامه رانندگی یا توقف برای استراحت می توانند تصمیم بگیرند، اما رانندگانی که بر ادامه رانندگی پافشاری می کنند بدانند که خطر خواب رفتن حین رانندگی را نادیده گرفته و از حوادث دلخراش استقبال می کنند.

رئیس پلیس راه استان با اشاره به سهم ۴۴ درصدی خستگی و خواب آلودگی رانندگان در وقوع تصادفات منجر به فوت خاطر نشان کرد: احساس خواب در راننده منجر به عجله وی برای رسیدن به مقصد می شود، افزایش سرعت خودرو و عجله راننده در رسیدن به مقصد هم خود عاملی در بروز بسیاری از حوادث ناگوار جاده ای است.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x