دکتر هادی زمانی: بزرگترین وظیفه روابط عمومی حل مسائل اجتماعی است

دکتر هادی زمانی: بزرگترین وظیفه روابط عمومی حل مسائل اجتماعی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، در صبح سه‌شنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ دکتر هادی زمانی ، رئیس چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، به همراه اختتامیه سومین جشنواره ملی ایده های خلاق روابط عمومی، به همراه دکتر عباس زمانی ، دبیرکل همایش چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، دکتر کوروش محمدی، عضو هیأت رئیسه همایش، و رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان، دکتر فائزه تقی پور، دبیر علمی کنگره، چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، در نشست خبری هیأت رئیسه، چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، به همراه اختتامیه سومین جشنواره ملی ایده های خلاق روابط عمومی، با حضور اصحاب رسانه ، در محل مجتمع مطبوعات استان اصفهان، برگزار گردید.

در این نشست خبری ابتدا ، دکتر هادی زمانی اظهار کرد: بزرگترین وظیفه روابط عمومی حل مسائل اجتماعی است . بهترین اقدامی که روابط عمومی‌ها می‌توانند انجام دهند، حل مسائل اجتماعی است زیرا به مهم ترین موهبت الهی یعنی شناخت رسیده‌اند. نقش اصلی رئایط عمومی این است که یک قدم جلوتر برویم، و بگوئیم چه اتفاقی می افتد و آن را پیش بینی کنیم. دکتر هادی زمانی افزود: چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، بستری برای ارائه مسائل روزنامه نگاری و روابط عمومی در اسفند ماه برگزار می شود.

دکتر هادی زمانی ادامه داد: روابط عمومی، جایگاه جهاد تبیین است و اگر بخواهیم این اصل در کشور رعایت شود لازم است تا جایگاه روابط عمومی‌ها تقویت گردد. طبق قانون باید ۳ درصد بودجه سازمان‌ها در حوزه روابط عمومی هزینه شده و روابط عمومی‌های ادارات نیز در جایگاه رئیس اداره باشند که در این موارد قانون رعایت نمی‌شود.
دکتر هادی زمانی، در ارتباط با اینکه هیچ تمایزی بین روزنامه نگاری و روابط عمومی نیست گفت: هیچ تمایزی بین روزنامه نگاری و روابط عمومی نیست و ما از این دو دانش به عنوان علوم ارتباطات یاد می‌کنیم. جامعه ما سرشار از مسائل اجتماعی و بحران‌ است، یکی از وظایف اصلی روابط عمومی آن است که قبل از آنکه مسئله ای اتفاق بیافتد آن را پیش بینی کنیم. هر کدام از ما در هر جایگاهی هستیم باید دست از انتقاد برداشته و بدون هیچ گونه کوتاهی به حل موضوعات جامعه کمک کنیم.

سپسدکتر کوروش محمدی، عضو هیأت رئیسه همایش، و رئیس دانشگاه علمی کاربردی سیتی سنتر اصفهان، اظهار کرد: اگر کنفرانسی با سطح علمی و اجرائی برگزار می شود، اهمیت روابط عمومی را در عصر ارتباطات نشان می دهد. امروز دولت و ملت‌هایی موفق هستند که به روابط عمومی و اطلاع رسانی اهمیت می‌دهند، و به موقع عمل می کنند. روابط عمومی یکی از بازوان پرقدرت مدیریت است و آنچه سازمان‌ها و دولت‌ها را حفظ می‌کند، روابط عمومی پرقدرت می‌باشد. امروز روابط عمومی شاخص علوم اجتماعی و شاخص علوم ارتباطات است. و روابط عمومی نقطه مسئولیت گریزی است.

دکتر کوروش محمدی، عضو هیأت رئیسه همایش، ادامه داد: مسئولیت پذیری بهترین نتیجه اثر همایش رویکردهای نوین روابط عمومی است. برای رسیدن به سبک سالم زندگی به روابط عمومی نوین نیاز داریم . مهمترین گم شده جوامع امروز ما مسئولیت اجتماعی است و ما به شدت به سمت فردگرایی رفته و از حرکت به سوی جمع و ایفای وظیفه و مسئولیت اجتماعی فاصله گرفته‌ایم. دکتر کوروش محمدی، افزود: این نسل ، نسل دیجیتال است و زبان مشترک سازمان ها ، و دولت ها و ملت ها ، روایط عمومی است. امروز جنگ ، جنگ ارتباطات است، وقتی یک بلاگر روی فرهنگ ها و خانواده ما اثر می گذارد، و هیچ چیزی نمی تواند، به این اندازه، این اثر گذاری را داشته باشد، پس امروز جنگ ، جنگ ارتباطات است.

بعد از آن دکتر فائزه تقی پور، دبیر علمی کنگره، چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران اظهار کرد: مدل‌های آینده رسانه را محتمل، ممکن و دلخواه می باشد و در آینده کاربری منابع انسانی حوزه رسانه کاملاً عوض خواهد شد. دوست داشتیم کاری متفاوت در حوزه روابط عمومی در اصفهان داشته باشیم، و هدف ما پیدا کردن یک بافت علمی بوده است.

دکتر فائزه تقی پور، دبیر علمی کنگره، چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، ادامه داد: مسئله نیاز است تا یک آمادگی در خصوص تولید محتوای رسانه‌ای و افرادی که در معرض رسانه هستند به وجود آید. در آینده منابع انسانی که در رسانه ها کار می کنند، نیازی نیست.

در پایان دکتر عباس زمانی ، دبیرکل همایش، چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و دهه مبارک فجر اظهار کرد: دوم اسفند ماه امسال چهارمین کنفرانس بین‌المللی رویکردهای نوین روابط عمومی کشور، و همچنین اختتامیه سومین جشنواره ایده‌های خلاق روابط عمومی در مجموعه سیتی سنتر اصفهان برگزار خواهد شد. و این رویداد را تنها رویداد علمی و پژوهشی در حوزه روابط عمومی کشور است. روابط عمومی در اصفهان به عنوان میراث ناملموس در حوزه ارتباطات است. دکتر عباس زمانی ، ادامه داد: امیدواریم با برگزاری چنین رویدادهایی روند علمی و آموزشی و توسعه در این حوزه سریع‌تر و جامع‌تر انجام شده و منشأ اثر در سازمان‌ها و جامعه باشد.

پیام شورای سیاستگذاری کنفرانس

روابط عمومی هنر خوب اندیشیدن ، مطلوب رفتار کردن و متناسب زیستن است . بدون توجه به دیگران و مهرورزی و محبت بی دریغ ، همه ما به درک درستی از جایگاه خود دست نخواهیم یافت .
برای استفاده از تکنولوژی های ارتباطی در راستای ایجاد جامعه بهتر ابتدا باید تفکری مبتنی بر احترام و تفکر خلاق را آموخت . در روز چهارشنبه دوم اسفندماه جاری از ساعت ۹صبح در مجموعه سیتی سنتر اصفهان در کنار یکدیگر به بحث و تبادل نظر در مورد مباحث علوم ارتباطات با حضور اساتید گرانقدر خواهیم پرداخت و در کنارهم در تفکری جمعی به راهکارهای حل مسایل اجتماعی پیشرو فکر خواهیم کرد و معتقدیم برای آینده ای بهتر باید حرکت کرد و گامی هر چند کوچک برداشت . از برگزیدگان سومین جشنواره ملی ایده های خلاق روابط عمومی که موفق به اخذ جایزه ملی روابط عمومی خلاق شده اند تجلیل خواهیم کرد و در محفلی علمی تلاش خواهیم کرد تا فلسفه روابط عمومی و راهبردهای امروزی و رویکردهای نوین آن را بهتر درک کنیم .
منتظر حضور ارزشمند شما دوست عزیز و بزرگوار هستیم .

در پایان نشست خبری چهارمین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران، از کتاب شفافیت نظام رسانه‌ای، اثر دکتر عباس زمانی و دکتر فائزه تقی‌پور رونمایی شد.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x