اجتماعی استان اصفهان مرکزی

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان خبر داد:انعقاد قرارداد بازیافت روزانه ۱۸۰۰ تن پسماند ساختمانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان خبر داد:انعقاد قرارداد بازیافت روزانه ۱۸۰۰ تن پسماند ساختمانی در اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه روزانه حدود ۳۵۰۰ تن نخاله ساختمانی وارد تنها سایت مجاز پسماند ساختمانی اصفهان می‌شود، گفت: بازیافت روزانه ۱۸۰۰ تن پسماند ساختمانی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

غلامرضا ساکتی با اعلام این خبر گفت: سایت پسماند ساختمانی گردنه زینل تنها سایت مجاز دفع پسماندهای ساختمانی و انتقال پسماند ساختمانی است که روزانه بین ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تن نخاله ساختمانی وارد این سایت می‌شود، البته تولید پسماند ساختمانی در شهر بیش از این مقدار است، اما بعضی از این نخاله‌ها به روش‌های نادرست دفن می‌شود.

او تخلیه نخاله‌های ساختمانی در گودهای خاک‌برداری شده برای کوره‌های آجرپزی در حومه شهر اصفهان را از رخدادهای نامطلوب در این زمینه دانست و افزود: این موضوع ایمنی و آینده شهر را دچار مشکل می‌کند و متاسفانه خارج از اختیارات سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان است.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه متولی ساختمان‌ها موظف به مراجعه به دفاتر کارگزاری و دریافت حواله انتقال خودروها و تعیین حجم خاک‌برداری و نخاله‌برداری در سایت هستند، اظهار کرد: با وجود پیگیری‌ها و برخوردهای متعدد، هنوز برخی متولیان ساختمان‌ها متوجه این امر نیستند، اما مراجعه به این سامانه افزایش چشمگیری داشته است و به کمک این سامانه توانسته‌ایم بررسی خوبی در شهر داشته باشیم.

او تأکید کرد: بخشی از خاک‌های عملیات‌های خاک‌برداری جزو خاک‌های ارزشمند از نظر بقا است که به سایت دیگری برای مدیریت ویژه‌تر منتقل می‌شود تا مجدد مورد استفاده قرار گیرد.

ساکتی با اعلام اینکه ایجاد سایت دیگری در غرب یا شمال غرب اصفهان برای بازیافت نخاله‌های ساختمانی در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار دارد، گفت: این طرح به منظور کاهش بُعد مسافت انتقال پسماند اجرا می‌شود.

او با اعلام اینکه قراردادی در راستای بازیافت روزانه ۱۸۰۰ تن پسماند ساختمانی در شهر اصفهان منعقد شده و مراحل تحویل زمین در حال انجام است، ادامه داد: سرمایه‌گذار در مرحله دریافت تسهیلات بانکی است و فعالیت عمرانی پروژه تا پایان سال جاری آغاز می‌شود و تلاش می‌کنیم تا پایان سال بعد بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x