دکتر مسعود نیکدستی: احیای زاینده رود اصفهان، رونق گردشگری،اشتغال جوانان

دکتر مسعود نیکدستی: احیای زاینده رود اصفهان، رونق گردشگری،اشتغال جوانان

دکتر مسعود نیکدستی: احیای زاینده رود اصفهان، رونق گردشگری،اشتغال جوانان

دکتر مسعود نیکدستی ، کنشگر اجتماعی
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز ،دکتر مسعود نیکدستی ، کنشگر اجتماعی، اظهار کرد: پروژه احیای زاینده رود دارای مزایای بسیاری در حوزه های مختلف اشتغال، آلودگی هوا و گردشگری به دنبال خواهد داشت.

اجرای پروژه‌های مرتبط با احیای رودخانه، نیاز به نیروی کار متخصص و نیمه ماهر را ایجاب می‌کند که این موضوع می‌تواند کمک شایانی به اشتغال و رهایی آن‌ها از بیکاری و تحقیر اقتصادی باشد. همچنین بهبود کیفیت آب رودخانه بواسطه احیای زاینده رود می تواند باعث توسعه فضا های سبز متنوع در امتداد آن،گردیده و شرایط بسیار خوبی را برای رونق صنعت توریسم فراهم آورد.

رودخانه زاینده رود از دیر باز با طبیعت زیبا و مناظر دیدنی خود همواره جذابیت بسیاری برای گردشگران داشته است. با احیای رودخانه و ایجاد فضاهای استاندارد و مناسب گردشگری در امتداد آن، و با استفاده از ظرفیتهای سنتی و اسلامی شهر اصفهان می توان پایه های گردشگری اسلامی را مهیا وتعداد گردشگران و توریست‌هایی که به اصفهان سفر می‌کنندرا افزایش داد و رونق اقتصادی شهر و به طبع آن ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان شهر و استان و کشور را پدید اورد.

نمایندگان دوره جدید اصفهان می توانند با تدوین، تصویب و نظارت صحیح بر اجرای قوانین و مقررات مربوطه، تدابیر لازم برای احیای زاینده رود را ایجاد کنند. این قوانین می‌توانند شامل مواردی همچون حفاظت از منابع آبی، ممنوعیت آلودگی و تخریب محیط زیست، تشویق به ایجاد فضاهای سبز و تفریحی در امتداد رودخانه و سایر موارد مرتبط با احیای زاینده رود باشند.
نمایندگان می‌توانند با ورود به کمسیون های مربوطه مجلس، منابع مالی لازم برای احیای زاینده رود و به دنبال آن رونق اقتصادی شهر را تخصیص دهند. این منابع می‌توانند از طریق بودجه عمومی کشور، بودجه استان یا بودجه شهر اختصاص یابند.
تصویب بندهای مالی خاص و ایجاد صندوق‌های ذخیره برای حمایت از احیای زاینده رود نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. همکاری نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اداراتی همچون شهرداری، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان آب و برق، سازمان گردشگری و سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط در راستای بهبود و تسهیل اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های احیای زاینده رود می تواند از دیگر فعالیتهای ضروری آنها باشد.
نمایندگان دوره جدید مجلس می‌توانند نقش اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را نیز ایفا کنند. آنها می توانند با برگزاری جلسات عمومی در قالب کمیته‌ها و گروه‌های کاری، اطلاعات لازم درباره اهمیت احیای زاینده رود و نحوه مشارکت مردم را به اشتراک گذارند تا این مشارکت و همدلی همه جانبه مردم ومسئولین بتواند پتانسیل های نهفته شهر را از دل مشکلات آن بیرون کشیده و به منصه ظهور رساند.
امید که بدانیم به چه چیزی رای می دهیم.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x