اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

بنگاه‌های اقتصادی استان مسئولیت خود را در قبال آموزش و پرورش انجام دهند

بنگاه‌های اقتصادی استان مسئولیت خود را در قبال آموزش و پرورش انجام دهند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

محمدرضا ابراهیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در یک‌صد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا، ۲۴ هزار شهید استان اصفهان به‌خصوص ۲۵ دانش‌آموز شهید و دانشجو معلم شهیده که اولین دانشجو معلمی است که مدال شهیده را بر گردن آویخت همچنین سالروز قیام خونین مردم قم را که اوج‌گیری حرکت انقلاب اسلامی ایران با این قیام بوده است را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های اخیر آموزش و پرورش کشور و استان اصفهان چالش نیروی انسانی است که ناشی از ترک فعل‌های صورت‌گرفته درگذشته بوده است گذشتگان است و در برهه مسئولین آموزش و پرورش مازاد نیرو را اعلام کردند که ضربه‌ای اساسی به بدنه نظام تعلیم و تربیت بوده است و تربیت‌معلم و دانشگاه فرهنگیان را درحالی‌که در سال اول ۲۵ هزار نفر را جذب کرد و مقرر شده بود هر ساله ۵ هزار به این تعداد اضافه شود، متوقف شد.

ابراهیمی اذعان داشت: نیروی انسانی پیشران و یکی از مهم‌ترین عناصر هر سازمانی است و در کل کشور کمبود نیروی انسانی به دو شیوه محاسبه می‌شود، در اولویت اول کمبود مدیر و معلم به‌عنوان ضرورت است و در شیوه دوم کمبود معلم و مربی به‌عنوان ارتقای سطح کیفی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان در سال گذشته ۲۳۰۰ نفر سهمیه گرفت و برای سال جاری ۲۷۰۰ نفر سهمیه کسب کرد و با تلاش‌های صورت‌گرفته سهمیه ماده ۲۸ را به از ۱۰۰۰ نهر به حدود ۱۷۰۰ نفر ارتقا داده‌ایم.

وی بیان داشت: دو سیاست مهم در راستای تأمین نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش در پیش گرفته شد که یکی از آنها تقویت دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان برنامه بلندمدت بوده است و در تلاش برای تحقق میزان ورودی موردنظر است و در کوتاه‌مدت از طریق استخدام ورودی‌های ماده ۲۸ است و نسبت به یک دهه گذشته بیشترین استخدامی صورت گرفت.

ابراهیمی اذعان داشت: مهم‌ترین نقطه تلاقی دولت و ملت کلاس‌های درس آموزش و پرورش است و اولویت‌ها در آموزش و پرورش به ترتیب تأمین معلم و کیفیت‌بخشی است و در استان اصفهان به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رایزنی برای کسب ظرفیت مناسب استخدامی آموزش و پرورش استان اصفهان از جمله مسیرهای جبران درصدی از پیش‌بینی کسری نیرو در سال آینده است و ارتقای ظرفیت پذیرش نقش مهمی در کاهش چالش‌های آموزش و پرورش استان دارد.

وی با بیان اینکه، امسال تأثیر نمرات امتحانات نهایی ۵۰ درصد و سال آینده ۶۰ درصد در آزمون سراسری خواهد بود و این موضوع در راستای عدالت آموزشی است ابراز داشت: بخش عمده و اصلی نیازهای مختلف استان نظیر تجهیزات امتحانات نهایی در سال گذشته را خود آموزش و پرورش تأمین کرده است درحالی‌که بسیاری از استان‌ها از منابع دیگر نظیر تخصیص بودجه صنایع در قبال مسئولیت اجتماعی تأمین کرده‌اند و انتظار داریم که صنایع و معادن استان مسئولیت اجتماعی خود را در قبال آموزش و پرورش ایفا کنند و بخشی از اعتبارات خود را در بستر نظام تعلیم و تربیت اختصاص دهند.

ابراهیمی اضافه کرد: بسیاری از صنایع استان اصفهان که آلودگی هوای استان را ایجاد کرده‌اند در راستای کیفیت‌بخشی آموزشی و امور تربیتی و در قالب مسئولیت اجتماعی ایفای نقش کنند و انتظار این است که بنگاه‌های اقتصادی در استان اصفهان در قبال ایفای این مسئولیت اجتماعی نقش پر رنگی داشته باشند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x