اعلام اسامی منتخبین جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی

اعلام اسامی منتخبین جشنواره فرهنگی، ادبی سلمان فارسی 


اسامی برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری سلمان فارسی که فراخوان آن در مردادماه ۱۴۰۲ به اطلاع عموم رسید و طی مراسمی در پنج شنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۲ از پوستر آن در روز بزرگداشت سلمان فارسی در کتابخانه سلمان فارسی با حضور جمع زیادی از فرهیختگان و اندیشمندان و هنرمندان استان اصفهان  رونمایی گردید، سه شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۲ اعلام و دبیرخانه این جشنواره به کار خود پایان داد.

به گفته عباس زمانی دبیراجرایی جشنواره فرهنگی سلمان فارسی در تیرماه ۱۴۰۲ معاونت فرهنگی شهرداری منطقه ۱۵ اصفهان با همکاری انجمن شاعران جوان استان اصفهان  و مدیریت فرهنگسرای اندیشه، اقدام به طراحی جشنواره فرهنگی، ادبی به مناسبت بزرگداشت سلمان فارسی صحابی مشهور پیامبر(ص) و از یاران امام علی(ع)نمود که برنامه ریزی آن تا اواخر تیرماه به طول انجامید.درنهایت پوستر جشنواره آماده و اول  مردادماه اطلاع رسانی آن آغاز شد. و در آبانماه ۱۴۰۲ داوری آثار پایان یافت و اسامی برگزیدگان توسط هیئت داوران به دبیرخانه ارسال گردید. و پس از داوری نتایج به دبیرخانه رسید، امید است این جشنواره بتواند در سالهای آینده نیز ادامه یافته و هرسال بر سطح کیفی وکمی آن افزوده گردد.

مهرناز آزاد دبیر علمی و مسئول کمیته داوری جشنواره نیز با اشاره به اهمیت کیفیت این جشنواره گفت:باتوجه به محوریت جشنواره در بخش ویژه به مقلات علمی و تحقیقی  با موضوعات؛ سلمان محمدی-اندیشمندان و مکتب اصفهان- اصفهان شناسی و تاریخ جی  پرداخته شد و در  بخش عمومی جشنواره که درقالب های؛ شعر، داستان کوتاه و مقاله برگزارگردید موضوعات – چالش های اجتماعی- فرصت ها و تهدیدات فرهنگی- آب و زاینده رود با موضوعات آزاد در نظر گرفته شد، مد نظر قرارگرفت و در داوری نیز نهایت تلاش شد تا بهترین آثار به مرحله نهایی راه یابند.

الهه کمالی مدیر روابط عمومی این جشنواره نیز با اظهار خرسندی از استقبال خوب این جشنواره گفت:جمع آوری آثار تا پایان شهریور ماه ادامه یافت و در نهایت آثار پس از رده بندی و تفکیک به دست داوران جشنواره رسید.

وی افزود: در این جشنواره  تعداد ۱۰۹ نفر از ۲۱ استان با ۲۲۷ اثر شامل ۵۵ داستان ، ۱۵۳ شعر و ۱۹ مقاله به رقابت پرداختند. 
و در نهایت و پس از داوری: 
دربخش مقالات: دریا قدرتی پور با مقاله “خون گاوخونی در شیشه خشکسالی” حائز رتبه  اول،مهری مصور  با مقاله “ایده چهارباغ” حائز رتبه دوم عاطفه علیان با مقاله ” بهشت آباد” حائز رتبه سوم
دربخش مقالات پژوهشی حمید گنجایش با عنوان ” سلمان اهل بیت”

دربخش شعر: نفر اول قاسم بای با غزل “شوق دیدار”، نفر دوم یونس شیخ احمدی با  غزل “کهنه سرباز”نفرسوم میثم داودی  با شعر ” راز”
دربخش داستان کوتاه: رتبه اول داستان ” الم” نویسنده ؛ فاطمه حلیمیان، رتبه دوم داستان ” آبتین ” مصطفی توفیقی،رتبه سوم داستان “بی خوابی” مریم خراسانی برگزیده شدند.

مهرداد مظفریان مدیر فرهنگسرای اندیشه نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز گفت: ضمن تقدیر و تشکر از کلیه عوامل اجرایی جشنواره بخصوص دکتر عباس زمانی دبیر جشنواره ، دکتر مهرناز آزاد دبیر علمی و داوری جشنواره و الهه کمالی مدیر روابط عمومی و مسئول دبیرخانه اعلام نمود،جوایز برگزیدگان که شامل  لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه ای نفیس از صنایع دستی اصفهان است برای برگزیدگان ارسال گردید.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم

سلام و درود

درود خدا بر عباس آقای زمانی که همیشه در صحنه هستند.

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x