اجتماعی استان اصفهان بین الملل مرکزی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان: «همکاری‌های قضایی و حقوقی بین ایران و چین در ارتقاء نظام حقوقی و قضایی دو کشور موثر است»

رئیس کل دادگستری استان اصفهان: «همکاری‌های قضایی و حقوقی بین ایران و چین در ارتقاء نظام حقوقی و قضایی دو کشور موثر است»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

هو دائو چای، رئیس دادگاه عالی استان هنان جمهوری خلق چین و هیأت قضایی همراه با حجت‌الاسلام و‌المسلمین اسد‌اله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان دیدار و گفت‌و‌گو کردند.
در این نشست رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن خیرمقدم‌گویی به هیأت قضایی جمهوری خلق چین به شکل‌گیری نظم نوین جهانی اشاره کرد و گفت: در سال‌های اخیر شاهد شکل‌گیری نظم نوین جهانی در سطح بین‌المللی هستیم و ایران و چین هر کدام به عنوان یکی از ارکان این نظم جهانی می‌توانند به گسترش مناسبات و همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف کمک کنند و همکاری‌های این دو کشور می‌تواند در ارتقاء کیفیت نظام حقوقی و قضایی در سطح بین‌المللی، موثر باشد.
وی ضمن اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران برگرفته از شرع مقدس اسلام است؛ اسلام در کنار تمام ظرافت‌ها و ملاطفت‌هایی که در برخورد با مسائل مختلف از خود نشان داده، احکام محکمی در خصوص مسائل زیست‌محیطی دارد و این حساسیت ویژه در قوانین جمهوری اسلامی ایران ملموس است و بر همین اساس هرگونه تعرض به محیط زیست و حقوق عمومی را جرم دانسته و پرونده‌های مربوط به آن را به صورت ویژه در شعب اختصاصی و با تعیین قضات ویژه مورد رسیدگی قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در ادامه با ذکر مصداق‌هایی از قوانین محیط زیستی در ایران، به تشریح ساختار و نحوه رسیدگی‌های قضایی استان در مواجهه با جرائم محیط زیستی پرداخت.
شایان ذکر است پس از پایان این جلسه، این هیأت قضایی از چند شعبه دادگاه تجدیدنظر استان که در آن پرونده‌های کیفری و حقوقی از جمله پرونده‌های مربوط به محیط زیست رسیدگی می‌شود بازدید به‌عمل آوردند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x