اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه مرکزی

چله خانه ها محور یازدهمین گنجواره تخصصی تخت فولاد

چله خانه ها محور یازدهمین گنجواره تخصصی تخت فولاد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مسئول فرهنگی و اجتماعی مجموعه تاریخی فرهنگی ومذهبی تخت فولاد از برگزاری یازدهمین گنجواره تخصصی با محوریت #چله_خانه های تخت فولادهمزمان باشب یلدا خبر داد.هادی نظری وجه تسمیه چله خانه‌ها را محلی برای عبادت و چله نشینی دانست وتشریح نمود:چله خانه‌هایی که در تخت فولاد وجود دارند در قدیم محل عبادت علما و عرفا بوده است که به مدت ۴۰ روز دراین چله خانه ها به عبادت می پرداختند.
نظری به توصیف چله خانه‌هایی که در تخت فولادهستند پرداخت وافزود: درسرزمین تخت فولاد ۳چله خانه بناشده است که سازه آنها به صورت #سردابی احداث شده است که ازمهم ترین این چله خانه ها میتوان به چله خانه #شیخ_بهایی درتکیه بابارکن الدین اشاره داشت. وی بااشاره به اینکه چله خانه ها درطول سالیان گذشته از ظرفیت معنوی آنها کم تر بهره برداری شده است افزود:کارکرد اصلی چله خانه ها، عبادت فردی است. یکی از اقدامات مهمی که در راستای احیا این مکان ها انجام شد، بازگشت فضای چله خانه‌ها به کارکرد اصلی خود بود.
وی بااشاره به اینکه درحال حاضرفقط چله خانه بابارکن الدین قابل استفاده جهت شهروندان می باشد افزود: بازدید از چله خانه های #مادرشاهزاده وخاتون آبادی وهمچنین اتاق های عبادت فقط دراین تورمیسر می باشد.
علاقه مندان جهت ثبت نام و شرکت در تور می توانند از طریق لینک زیر ثبت نام و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ تماس حاصل فرمایند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عبدالله

سلام

از اینکه مطالب خوب تخت فولاد را می گذارید از شما و تمام همکاران شما متشکرم

مهران

سلام
از همه کسانی که در مکان تخت فولاد زحمت می کشند تشکر می کنم و از آنان می خواهم که به این تاریخ خودمان بیشتر اهمیت دهند و آنها را نگهداری کنند.

سپاس

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x