اعلام ائتلاف دریایی بین‌المللی، یک هفته به تعویق افتاد!

اعلام ائتلاف دریایی بین‌المللی، یک هفته به تعویق افتاد!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در حالی که قرار بود روز جمعه گذشته، آمریکا از ائتلاف دریایی بین‌المللی در دریای سرخ رونمایی کند؛ اما اخبار منتشر شده بیان می‌کند که احتمالاً ایلات متحده هفته آینده و با یک هفته تاخیر، آغاز عملیات بین‌المللی “نگهبان رفاه” علیه تهدیدات دریایی یمن را اعلام خواهد کرد.
همچنین مطابق اخبار منتشر شده، وزیر دفاع آمریکا پس از سفر و دیدارهای خود در غرب آسیا، ایجاد کمپین بین‌المللی دریایی علیه تهدیدات یمن در دریای سرخ را با نام عملیات «نگهبان رفاه» اعلام می‌کند.
تا الآن که آمریکا از وعده اولیه خود عقب مانده و صرفاً وعده داده شده بر سر تشکیل ائتلاف دریایی بین‌المللی را با اضافه کردن یک نام، یک هفته به تعویق انداخته است.
نمی‌دانم چرا وقتی اسم«نگهبان رفاه یا نگهبان سعادت» که قرار است بر إئتلاف دریایی گمارده شود را می‌شنوم یاد اسم «طوفان قاطعیت» می‌افتم. «عاصفه الحزم» نام إئتلاف عربی به رهبری عربستان بود که سال ۲۰۱۵ با ادعای تمام کردن دو هفته‌ای جنگ وارد یمن شد و الآن (۲۰۲۳) به دنبال راه فراری از این جنگ تمام نشدنی است.

بررسی شرکا و رقبای احتمالی ائتلاف دریایی بین‌المللی آمریکا
آمریکا اکنون ناوگروه ناوهواپیمابر آیزنهاور که شامل رزمناو فیلیپین‎سی و دو ناوشکن از کلاس آرلی برک می‌باشد را به سمت یمن فرستاده است و احتمالا تا یک یا دو روز آینده به اواسط خلیج عدن و ساحل جنوبی یمن برسند، در آنجا این ناوگروه احتمالا به دو ناوشکن میسن و کارنی از کلاس آرلی‌برک(که به ترتیب در جنوب و شمال تنگه باب‌ المندب مستقر شده‌اند) ملحق می‌شوند،(یا اینکه ناوگروه آیزنهاور به علت فاصله ایمن، وارد خلیج عدن نشده و از دریای عرب عملیات خواهد کرد) در شمال دریای سرخ ناو بالگردبر باتان حضور دارد که ۴ ماه پیش در خلیج فارس حضور یافته بود، از دیگر مهره‌های مهم نیروی دریایی آمریکا زیردریایی اتمی حامل کروز فلوریدا از کلاس اوهایو است که ماه گذشته از طریق کانال سوئز وارد دریای سرخ شد و مکان فعلی آن مشخص نیست.
درمورد شرکای بین‌المللی آمریکا که قرار است در عملیات “نگهبان رفاه” شرکت کنند، از الان می‌توان حدس‌هایی زد.
بریتانیا: هم‌اکنون ناوشکن HMS دایموند از نیروی دریایی سلطنتی در دریای سرخ حضور دارد و حداقل یک بار با پهپادهای انتحاری یمن درگیر شده است، همچنین در خلیج عدن ناوچه HMS لنکستر انگلیس حضور دارد.
فرانسه: هفته گذشته ناوچه محافظ لن‌گِدوک از نیروی دریایی فرانسه با یک پهپاد انتحاری یمنی هم درگیر شده بود و در دریای سرخ حضور دارد.
ژاپن: ناوشکن JS آکبونو از نیروی دریایی ژاپن در خلیج عدن و نزدیک به جنوب باب‌المندب حضور دارد، البته تاحالا خبری از درگیری این ناوشکن با پهپادها یا موشک‌های یمنی منتشر نشده است.
کره‌جنوبی: ناوشکن ROKS یانگ مان‌چون از نیروی دریایی کره‌جنوبی در بندر جیبوتی لنگر انداخته است.
اسپانیا: ناوچه ESPS ویکتوریا که در ورودی خلیج عدن با دریای عرب و کنار جزیره سقطری(سُکوترا) یمن قرار گرفته و فعلا از مناقشه باب‌ المندب دور است.
اسرائیل: نیروی دریایی اسرائیل سه ناوچه ساعر ۵ و یک ناوچه ساعر ۶ را در مسیر ورودی شمال دریای سرخ به سمت بندر ایلات مستقر کرده است که وظیفه آنها مقابله با پهپادها و موشک‌های کروزی است که از سد شناورهای غربی گذشته و به سمت بندر ایلات در حرکت هستند.
چه کشور‌های در خلیج عدن یا دریای سرخ حضور دارند و این کمپین را زیر نظر خواهند داشت؟
ایران: کشتی باری بهشاد که پس از آسیب دیدن کشتی ساویز دو سال پیش جایگزین آن برای رصد تحرکات و وضعیت جنوب دریای سرخ و شمال باب المندب شد و طبق گفته آمریکا در عملیات‌های اخیر یمن این کشتی مشغول جمع‌آوری اطلاعات و پایش منطقه بوده است، کشتی بهشاد در فاصله نزدیکی از ناوشکن HMS دایموند نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا قرار دارد.
چین: نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین با فاصله حوالی ۱۰۰ کیلومتر از جنوب ناوشکن کارنی نیروی دریایی آمریکا در خلیج عدن سه شناور مستقر کرده است که شامل یک ناوشکن از کلاس تایپ ۰۵۲D، یک ناوچه از کلاس تایپ ۰۵۴A و یک ناو پشتیبانی از کلاس تایپ ۹۰۳A است.
هند: ناوچه تریشول نیروی دریایی هند مانند ناوچه ویکتوریا نیروی دریایی اسپانیا با فاصله زیاد از باب‌ المندب در دریای عرب و در نزدیکی جزیره سُکوترا قرار دارد./ پارتیزان
اولین شرکت، همکاری با بندرهای اسرائیلی را به حالت تعلیق درآورد
شرکت حمل و نقل بین‌المللی OOCL هنگ کنگ در بیانیه اعلام کرد که از امروز، هیچ‌کدام از زیرمجموعه‌های این شرکت اجازه دریافت بار به مقصد اسرائیل را ندارند و این شرکت تا اطلاع ثانوی، تخلیه و بارگیری کالا در و به بندر‌های رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کماندار

سلام و درود بر ملت فهیم ایران

این خبر دقیقا نابودی رزیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار را نشان می دهد

که نابودی ظلم نزدیک است.
انشاالله

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x