اجتماعی استان اصفهان حوادث مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان خبر داد هرگز به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنید

احوال نیوز – رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: کاربران شبکه‌های اجتماعی به هیچ عنوان به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند، اعتماد بی جا در این فضا به هر شخصی، می تواند شما را در دام کلاهبرداران سایبری گرفتار کند.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوز،، سرهنگ”سید مصطفی مرتضوی” در این خصوص اظهار داشت : در بین استفاده کنندگان از فضای مجازی افرادی هم هستند که به دلیل عدم آشنایی در استفاده از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همچنین با اعتماد به افراد ناشناس و نداشتن سواد سایبری لازم در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

وی افزود: اغلب بزه‌دیدگان با اعتماد کردن به افراد غریبه در فضایی که هویت آنان نامشخص بوده و مورد اطمینان نیستند اقدام به ارسال اطلاعات خصوصی و شخصی خود و یا خانواده‌ خود برای این افراد می کنند و بدین ترتیب احتمال سوءاستفاده ازاطلاعات ارسالی توسط مجرمان سایبری را افزایش می‌دهند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اعتماد به افراد غریبه و ناشناس و قرار دادن اطلاعات شخصی در اختیار آنها پایان خوشی را نخواهد داشت، تصریح کرد: برخی از کاربران پس از ارسال اطلاعات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی با تهدید به انتشار آن توسط مجرمان روبه رو شده و به دنبال آن ممکن است با اخاذی های مالی فرد شیاد روبه رو شوند که همه‌ی این دردسرها و مشکلات فقط با اعتماد بی مورد به افراد در فضای مجازی صورت می‌گیرد.
رئیس پلیس فتا استان در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند

نویسنده: جعفر فدائی اردستانی

انتهای پیام

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ستایش

تشکر فراوان از پلیس فتا ی استان اصفهان

فاطمه

از پلیس فتا متشکرم

طاهره

از اطلاع رسانی خوب نیروی انتظامی متشکرم.
همچنین از پلیس فتا که کار دشواری را انجام می دهدو

کامران

از مطالب خوب پلیسی و راهنمائی به مردم شما سپاسگذارم

جهان

از اطلاع رسانی خوب شما از کارکردهای نیروی انتظامی تشکر می کنم.

آهو

تشکر از اطلاعات خوب شما
امیدوارم که ما هم گیر این افراد خرابکار نیافتیم.
تشکرز از نیروی انتظامی

چیانی

از هشدارهای پلیس فتا قدردانی می کنم.
امیدوارم که قبل از اتفاق بیشتر مردم را راهمنمئی کنند.
تشکر ویژه

ابراهیم

مطلب خوبی بود و هشداری خوب

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x