واکنش حماس و جهاد اسلامی به مداخله مستقیم انگلیس در جنگ غزه

واکنش حماس و جهاد اسلامی به مداخله مستقیم انگلیس در جنگ غزه

جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین تصمیم انگلیس برای حمایت مستقیم از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و انجام پروازهای جاسوسی بر فراز این منطقه را محکوم کرده و آن را حضور مستقیم در جنگ نسل‌کشی اشغالگران علیه مردم فلسطین دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل، پایگاه خبری احوال نیوز، به نقل از تسنیم، گروه‌های مقاومت فلسطین تصمیم اخیر انگلیس برای مشارکت مستقیم در جنگی که رژیم اشغالگر علیه غزه به راه انداخته را به شدت محکوم کردند.

بعد از اعلامیه وزارت دفاع انگلیس مبنی بر انجام پروازهای «شناسایی» بر فراز نوار غزه، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی، این تصمیم انگلیس را مشارکت مستقیم این کشور در جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه دانسته و آن را محکوم کردند.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد، افشای تصمیم ارتش انگلیس برای انجام پروازهای جاسوسی بر فراز نوار غزه، به معنای مشارکت مستقیم این کشور در جنایات و کشتارهای رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین در نوار غزه است.

این جنبش تاکید کرد، انگلیس باید موضع تاریخی توهین‌آمیز خود علیه مردم فلسطین را اصلاح می‌کرد و از اعلامیه «بالفور» که اشتباه قرن محسوب می‌گردد عقب‌نشینی می‌کرد؛ نه اینکه یک اشتباه دیگر مرتکب شده و گذشته استعمارگرانه و توهین‌آمیز خود را برای جهانیان یادآوری کند. انگلیس با این کار خودش را در موضع دشمنی با مردم فلسطین و همه آزادگان جهان که مخالف تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه هستند قرار داده است.

حماس به انگلیس گفت که از مشارکت مستقیم و حمایت سیاسی و مالی از جنگ نسل‌کشی رژیم اشغالگر علیه غزه و تبعیت از دستورات آمریکا و برافروختن آتش‌جنگ‌ها دست بردارد.

جهاد اسلامی فلسطین نیز به نوبه خود با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تصمیم انگلیس مبنی بر مشارکت نیروی هوایی خود در مأموریت‌های جاسوسی در نوار غزه، مشارکت واقعی در تجاوز اسرائیل ضد غزه است.

روزنامه گاردین روز گذشته گزارش داد که وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرده با هدف یافتن محل نگهداری اسرایی که در اختیار مقاومت فلسطین هستند قصد انجام پروازهای شناسایی بر فراز نوار غزه را دارد.

بر اساس این گزارش، انگلیس قصد دارد از شماری از هواپیماهای خود در این زمینه استفاده کرده و اطلاعاتی که به دست می‌آورد را به اسرائیلی‌ها بدهد.

انگلیس مدعی است که دست کم ۱۲ تبعه این کشور در عملیات ۷ اکتبر حماس کشته شدند و ۵ نفر دیگر مفقود هستند. اما هنوز مشخص نیست که چه تعداد انگلیسی توسط حماس نگهداری می‌شوند.

لندن هنوز مشخص نکرده که چه زمانی پروازهای شناسایی نظامی بر فراز غزه را آغاز می‌کند و مدعی است که هواپیماهای مورد استفاده غیرمسلح است و فقط بر روی یافتن مکان اسرا تمرکز دارد.

مریم نظری

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قاسم بن حسن

مسبب این همه جنایت اول انگل ستان است.
مرگ بر انگل ستان
مرگ بر روباه پیر
مرگ بر شیطان پیر انگل ستان

عبد الله

سلام
این انگل ستان خبیث
مرگ بر انگل ستان.

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x