اجتماعی استان اصفهان تصاویر مرکزی

روح الله ابوطالبی: ۱۹ انبار ضایعاتی مواد غیربهداشتی در اصفهان تعطیل شد/ حفظ سلامت شهروندان در گرو محیطی سالم

روح الله ابوطالبی: ۱۹ انبار ضایعاتی مواد غیربهداشتی در اصفهان تعطیل شد/ حفظ سلامت شهروندان در گرو محیطی سالم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان: ۱۹ انبار ضایعاتی مواد غیربهداشتی در اصفهان تعطیل شد/ حفظ سلامت شهروندان در گرو محیطی سالم
خرد جمعی و اجرای دستور قضائی برای جلوگیری از انباشتگی غیر اصولی پسماند در انبارهای مزاحم
مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵، شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه، کارگاه‌ها، تعمیرگاه‌ها، مغازه‌ها و مشاغل و کسب و کارهایی که ایجاد مزاحمت می‌کنند یا فعالیت آن‌ها موجب تولید دود، عفونت، تجمع حشرات و جانوران می‌شود و در کل مخالف بهداشت است، جلوگیری کند.
روح‌الله ابوطالبی با اشاره به انتظارات قانونی شهروندان اصفهانی و برای جلوگیری، رفع مزاحمت شغلی و مخاطرات زیست‌محیطی و بهداشتی انبارهای مزاحم اظهار کرد: پسماندهای تلمبار شده در این انبارها، شرایط مناسبی را برای رشد و تکثیر حشرات و جوندگان مضر و موذی (حشرات و ناقلان) فراهم و اشاعه عوامل میکروبی در هوا، بیماری‌های تنفسی برای شهروندان به‌ویژه ساکنان اطراف و اکناف و رهگذران در این محدوده‌ها را ایجاد کرده است.
وی با اشاره به رفع نگرانی از بروز و ظهور مسائل انتظامی ناشی از خرید و فروش اقلام مسروقه در بعضی از این مکان‌ها، اجیرکردن کودکان خیابانی و اتباع غیر مجاز برای زباله‌گردی و جداسازی اقلام قابل بازیافت افزود: در این راستا نهادها و سازمان‌های مربوطه با در نظر گرفتن تعدد و افزایش روز افزون مراکز مزاحم خرید و فروش و انبارهای یاد شده مصمم شدند تا با تشکیل کارگروه‌های مختلف این پدیده را مورد بررسی قرار دهند و با اعمال اقدامات قانونی از نوع بازدارنده، مانع از تشدید اثرات درونی و بیرونی این پدیده بر محیط شوند.

مدیرکل پیش‌گیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از انجام تشریفات قانونی، طبق تصمیمات گرفته شده و با ارائه گزارش و دریافت دستورات قضائی با حضور و همکاری مرجع انتظامی، ۱۹ مورد از این مکان‌ها صبح روز دوشنبه سی‌ ام آبان تعطیل شد و این روند برای سایر محل‌های مشابه نیز در دستور کار است.
ابوطالبی ادامه داد: طبق آئین‌نامه اجرایی قانون پسماند و برنامه تدوینی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به‌زودی سایت مجاز برای مشارکت افراد حقیقی و حقوقی در این عرصه فراهم می‌شود که با این ظرفیت، زمینه مدیریت صحیح و تسریع و تسهیل برای نظارت در این مهم مهیا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از تمام شهروندان تقاضا داریم برای داشتن شهری سالم با استفاده از سامانه اصپاک و اطلاع از مزایای مربوط به تفکیک و تحویل مواد بازیافتی در این امر خطیر، یاری‌رسان خادمان در مدیریت‌های مربوطه باشند.

مدیرکل پیش‌گیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در راستای اعمال بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با توجه به نارضایتی‌ها، همچنین آلودگی‌ها ایجاد شده توسط انبارهای ضایعاتی صبح امروز انبار های جمع‌آوری ضایعات واقع در خیایان شهید خزایی پس از دریافت دستور مقام قضائی و با هماهنگی‌های صورت گرفته با عوامل انتظامی به تعداد ۱۹ انبار پلمب شد.
ابوطالبی افزود: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵، شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه، کارگاه‌ها، گاراژها، تعمیرگاه‌ها، مغازه‌ها و به‌طور کلی مشاغل و کسب و کارهایی که ایجاد مزاحمت می‌کنند یا فعالیت آن‌ها موجب تولید دود، عفونت، تجمع حشرات و جانوران می‌شود و در کل مخالف بهداشت است، جلوگیری کند.
وی اضافه کرد: اداره کل پیش‌گیری و رفع تخلفات شهری در راستای حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از بروز مخاطرات بهداشتی و محیطی نسبت به برخورد با متخلفان اقدام قاطع می‌ نماید.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x