اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

مشارکت ۱۱ نهاد در ساماندهی مشاغل شهری

مشارکت ۱۱ نهاد در ساماندهی مشاغل شهری

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

تاکید بر مشارکت ۱۱ نهاد در ساماندهی مشاغل شهری بر اساس ماده ۱۶ قانون بهبود محیط کسب‌وکار از جمله موضوعاتی بود که در دومین نشست تخصصی کمیته سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کلان شهرهای کشور در اصفهان مطرح شد.

دومین نشست تخصصی کمیته سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی کلان شهرهای کشور صبح روز شنبه ۲۷ آبان ماه در اصفهان برگزار شد. در این نشست معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، توزیع عادلانه و منظم کسب‌وکار در شهرها را از وظایف مغفول مانده سازمان مشاغل شهری دانست و گفت: هوشمندسازی و نگاه به آینده در این حوزه در دستور کار این معاونت قرار دارد.

مهدی بقایی با بیان اینکه صدور مجوز کسب‌وکارها در روند فعالیت میادین میوه و تره‌بار  از دست شهرداری خارج است، افزود: باید تبیین شود که جایگاه شهرداری‌ها در کسب‌وکارهای مجازی و دیجیتال کجاست و رویکرد آن تصدی‌گری است یا تسهیلگری.

هوشمندسازی و کسب‌وکارهای مجازی در دستور کار مدیریت شهری

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان هم در این نشست گفت: توجه به هوشمندسازی و کسب‌وکارهای مجازی در دستو رکار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفته است.

امیرحسین ماه‌آورپور افزود: اساسنامه سازمان میادین اصفهان می‌تواند برای کلان‌شهرهایی که اساسنامه آنها دارای نقص است، مؤثر و راهگشا باشد.

انتقال تجربیات مدیران کلان‌شهرها در اصفهان

دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری کلان‌شهرها نیز با بیان اینکه برگزاری این نشست برای انتقال تجربیات مؤثر است، گفت: مزیت این نشست ها، مطرح کردن موضوع و اقدامات پیرامون آن در لحظه و زمان واقعی خود است که اگر به موقع عملیاتی نشود زمان را از دست خواهیم داد.

ابوالفضل کریمیان با اشاره به اینکه ۲۰ کلان‌شهر عضو مجمع کلان‌شهرها هستند، خاطرنشان کرد: ۱۰ کمیسیون تخصصی ذیل آن شکل گرفته است، یکی از این کمیسیون‌ها محیط زیست و خدمات شهری است که شش کمیته تخصصی برای آن تعریف و فعال شده است.

۱۱ نهاد در ساماندهی مشاغل شهری دخیل هستند

رئیس کمیته سازمان‌های ساماندهی مشاغل شهری کلان‌شهرها نیز که از دیگر حاضران در این نشست بود، اظهار کرد: لازم است سازمان‌ها برای تدوین سرفصل بودجه مناسب رویکرد مشترک داشته باشند.

شهرام جوادزاده شناسایی وضع موجود و تحلیل داده‌ها را از دیگر مولفه های مهم در این زمینه دانست و گفت: در راستای تدوین نظام اجرا باید الزامات اجرایی و دستورالعمل برای اقدامات تدوین شود؛ قوانینی وجود دارد که تدوین و مصوب می‌شود، اما در اجرا مشکلاتی دارد که باید پیرامون آن گفت‌وگو کنیم.

او با اشاره به ماده ۱۶ قانون بهبود محیط کسب‌وکار تصریح کرد: در ساماندهی مشاغل شهری ۱۱ نهاد دخیل هستند که هر کدام باید در این راستا گام بردارند.

لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان هم گفت: ارائه و بررسی تجربیات مثبت و موفق در کنار تجربه‌هایی که موفقیت لازم را نداشتند، موجب هم‌افزایی دستگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت‌ها جهت خدمت‌رسانی به مردم است.

سیدامیر سامع پدافند غیرعامل را از موضوعات مورد توجه برای سازمان‌های مشاغل شهری دانست و افزود: ایده‌های جدید و نوآور، حمایت از شرکت‌های فناور، تولیدکنندگان و بخش خصوصی می‌تواند از موضوعاتی باشد که سازمان‌ها آن را مدنظر قرار دهند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x