اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه مرکزی

رییس کل دادگستری استان اصفهان: «افتتاح شعبه ۶۰ حل اختلاف ویژه حل اختلافات تجار و بازرگانان»

رییس کل دادگستری استان اصفهان: «افتتاح شعبه ۶۰ حل اختلاف ویژه حل اختلافات تجار و بازرگانان»

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان ضمن تبریک روز شوراهای حل اختلاف به کارکنان این شورا، تاسیس شوراهای حل اختلاف در سال ۱۳۸۱ را از تاسیسات با برکت دستگاه قضایی دانست و گفت: یکی از اهداف عالی در دستگاه قضایی حل اختلاف دعاوی از طریق میانجیگری و حضور معتمدان و ریش سفیدان به منظور گسترش فرهنگ صلح و سازش است چرا که ظرفیت‌های مذهبی و فرهنگی کشور آنچنان غنی است که می‌توان با بهره‌ گرفتن از آن میزان صلح و سازش در جامعه را به شکل چشم‌گیری افزایش داد و تمام تلاش‌ها در شوراهای حل اختلاف باید جهت ترویج این فرهنگ حسنه انجام شود.
رئیس دستگاه قضایی در حاشیه برگزاری این نشست در خصوص افتتاح شعبه ۶۰ حل اختلاف در اتاق بازرگانی استان اظهار کرد: دستگاه قضایی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تجار، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران اقدامات خوبی در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در دستور کار قرار داد.
وی افزود: یکی از این اقدامات، افتتاح شعبه ۶۰ حل اختلاف در اتاق بازرگانی استان بود که در این شعب دعاوی بین تجار و بازرگانان به شکل تخصصی با هدف ایجاد صلح و سازش بررسی می شود.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین جعفری در پایان افتتاح این شعبه حل اختلاف در اتاق بازرگانی را از حیث پیشگیری از ورود پرونده‌های تجار و بازرگانان به دادگستری و اتلاف وقت و هزینه آنها، گامی موثر دانست.
شایان ذکر است در پایان این مراسم از تنی چند از قضات و کارکنان برتر شورای حل اختلاف استان با اهدای لوح، تقدیر به‌عمل آمد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x