دکتر علی پارسا: هیچ بانوئی نیاز به جراحی زیبائی ندارد

دکتر علی پارسا: هیچ بانوئی نیاز به جراحی زیبائی ندارد

دکتر علی پارسا: هیچ بانوئی نیاز به جراحی زیبائی ندارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، با حضور دکتر علی پارسا ، معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، و دکتر راضیه قنبریان ، دکترای تخصصی رشته طب ایرانی، امروز ظهر ۲۴ آبان ماه، نشست خبری به مناسبت، هفته ی ملی سلامت بانوان ایران (سبا) با شعار « سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان » نامگذاری شده است، در محل دفتر معاونت فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

دکتر علی پارسا: هیچ بانوئی نیاز به جراحی زیبائی ندارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، در این نشست خبری، دکتر علی پارسا ، معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، اظهار کرد: هیچ بانوئی نیاز به جراحی زیبائی ندارد. وی افزود: در رابطه با جراحی زیبائی فلسفه آن است که مثلا اگر کسی سوختگی در بدن دارد پس نیاز به جراحی دارد، پس نمی توان گفت متخصص جراحی در این رشته نیازی نیست و ضرورت دارد ، که این رشته باشد. ولی برای تغییر قیافه که می خواهد، ضرورتی ندارد. معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، در ادامه افزود: امسال در  ۲۰ الی۲۶ آبان با شعار “بانوی سالم، خانواده سالم و جامعه سالم ” و مطابق روزشمار زیر برگزار می شود. وی عناوین این روز را با عناوین مختلف و روز شمار زیر توضیح و ادامه داد: عناوین روز شمار هفته سلامت بانوان ایران با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان را به شرح ذیل اعلام کرد.


ردیفروزتاریخروز شمار هفتهموضوعات
۱شنبه۲۰/۸/۱۴۰۲مزایای فردی،خانوادگی واجتماعی مادریاثرات بارداری برسلامت جسمی وروانی زنان مادران مدیران موفق تری هستند آثار سوءسقط عمدی جنین برمادر ،خانواده وجامعه
۲یکشنبه۲۱/۸/۱۴۰۲خانه داری،خانه نشینی نیستپیشگیری از آسیب های اسکلتی عضلانی در محل کار سلامت روان درمحیط های کاری زنان مدیریت زمان برای داشتن زندگی سالم تاثیر مادری برموفقیت شغلی تفاوت خانه داری وخانه نشینی
۳دوشنبه۲۲/۸/۱۴۰۲فضای مجازی وسلامت بانوانبررسی آثار مثبت ومنفی روانی فعالیت زنان در فضای مجازی عوارض جسمی شایع در استفاده مداوم ازتجهیزات دیجیتال مانند گوشی هوشمند –رایانه شخصی ورومیزی و… وآموزش استفاده درست به ویژه درمادران باردار و شیرده
۴سه شنبه۲۳/۸/۱۴۰۲سواد سلامت بانوان با رویکرد سلامت فردی،  خانوادگی واجتماعیسواد سلامت چیست اثرات مثبت سواد سلامت مادران برسلامتی جسمی وروانی کودک وخانواده سواد سلامت وروابط خانوادگی
۵چهارشنبه۲۴/۸/۱۴۰۲سلامت باروری زنان وآسیب های ناشی ازجراحی های زیباییجراحی های زیبایی پستان وشیردهی جراحی های زیبایی تناسب اندام وباروری جراحی های زیبایی ناحیه ژنیتال و ارتباط آن سلامت جنسی
۶پنج شنبه۲۵/۸/۱۴۰۲طب ایرانی وسلامت بانوانتدابیر طب ایرانی در باروری زنان تدابیر طب ایرانی برای دوران بارداری تدابیر طب ایرانی درپیشگیری از یائسگی زودرس تدابیر طب ایرانی در سلامت دوران پائسگی
۷جمعه۲۶/۸/۱۴۰۲یافته های جدید علم پزشکی در سرطانهای زنان
 
غربالگری سرطانهای پستان ودهانه رحم پیشگیری از سرطان های شایع زنان مدیریت سلامت پس از ابتلا به سرطان
دکتر علی پارسا: هیچ بانوئی نیاز به جراحی زیبائی ندارد

دکتر علی پارسا ، همچنین هدف از برگزاری این هفته گفت: در این هفته با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت زنان برنامه هایی با رویکرد حمایت از نقش مادری زنان برگزار می شود.

دکتر علی پارسا: هیچ بانوئی نیاز به جراحی زیبائی ندارد

دکتر علی پارسا ، معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، تعداد جوانان زن مراقبت شده در سال ۱۴۰۱ را ۷۶۱۷۹ نفر و تعداد میان سالان زن مراقبت شده از کل جمعیتی استان اصفهان را ۵۵۵۲۴۳ نفر اعلام کرد.

دکتر علی پارسا ، معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، در پایان با جمله ای از اقبال لاهوری گفت: زن کانون پرفروغ خانواده، مرکز مهر، مظهر عشق، نمایشگر پاکی، نمونه عطوفت و چشمه عنایت است.

دکتر علی پارسا: هیچ بانوئی نیاز به جراحی زیبائی ندارد

سپس دکتر راضیه قنبریان، دکترای تخصصی رشته طب ایرانی، اظهار کرد: طب سنتی ایران، میراث گرانقدر پزشکی نیاکان ما است.طب ایرانی یک طب کل نگر است، و این طب برای شناخت صحیح بیماری ، و ارائه درمان مناسب، برای سلامتی تمام بخش های بدن در کنار یکدیگر می سنجد. دکتر راضیه قنبریان، گفت: پایلوت برنامه ادغام طب ایرانی ابتدا در شهرستان اردکان در سال ۱۳۹۸ اجرا و سپس در ۱۳ دانشگاه دیگر کشور در سال ۱۴۰۱ شروع شد.

وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی از ظرفیت طب سنتی و مکمل در نظام سلامت مورد تاکید قرار داده است. دکتر راضیه قنبریان، در ارتباط با متخصصین طب ایرانی افزود: در بیمارستان آیت الله کاشانی ، و بیمارستان خورشید، و بیمارستان امین، متخصصین طب ایرانی جهت ویزیت بیماران هستند. وی همچنین افزود: در شهرستان شهرضا و نجف آباد و همچنین در سپاهان شهر و رهنان و سلامتکده هورشید در خیابان آپادانا ، متخصصین طب ایرانی ، جهت ویزیت بیماران فعال هستند.

دکتر راضیه قنبریان، در مورد سندرم تخمدان پلی کیستیک، زنان گفت: سندرم تخمدان پلی کیستیک، در جهان بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است. وی ادامه داد: این بیماری عامل ۸۰ درصد ناباروری به دلیل عدم تخمک گذاری است.وی در ارتباط با درمان این بیماری گفت: برای درمان و پیشگیری تخمدان و ناباروری باید این مسائل رعایت شود. داشتن پوشش مناسب از ناف تا نوک پا ، استفاده از پیش بند ، عدم نشستن در مکان سرد ، استفاده از پاپوش یا دمپائی ، در موقع راه رفتن روی سرامیک ، پرهیز از دخانیات و هوای آلوده ، پیاده روی ، ورزش در جا زدن ، دفع مواد زائد از طریق تعریق و اصلاح یبوست ، رعایت بهداشت خواب ، کنترل حالات روحی ، و استرس های عصبی. وی زمان خواب را از ۱۰ شب تا اذان صبح است ، و بعد از آن نخوابند.

دکتر راضیه قنبریان، دکترای تخصصی رشته طب ایرانی، در رابطه با مباحث جراحی‌های زیبایی، شیردهی، باروری و پیشگیری از یائسگی زودرس اشاره کرد و گفت: غربالگری و پیشگیری از سرطان‌های شایع زنان از اولویت مراقبت ماماها در مراکز پایگاه‌های سلامت قرار گیرد. دکتر راضیه قنبریان، افزود: زنان محور سلامت خانواده بوده وعلاوه برخدمات سلامتی که درنقش مادر ،همسر،خواهر و دختر برای سایر اعضاءخانواده انجام می دهند، الگوی آموزنده شیوه زندگی سالم به نسل بعدی وسفیران سلامت می باشند.
در واقع  سلامت ۷۵ درصد از جامعه، یعنی زنان و فرزندان به طور مستقیم و سلامت ۲۵ درصد جامعه به طور غیر مستقیم (مردان)  با سلامت زنان تامین می گردد، لذا سلامت زنان مطمئن ترین راه برای رسیدن به زندگی بهتر برای همگان است به طور خلاصه  اگر سلامت، محور توسعه پایدار است، زن محور سلامت است.

در پایان دکتر علی پارسا ، معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان، در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز، مبنی بر ضرر قهوه برای بانوان و حمایت از کافی شاپ ها و همچنین نظارت و کسب مجوز عطاری ها و این که آیا کنترلی از شبکه های بهداشت برای پزشکان عمل جراحی زیبائی صورت می گیرد یا این رشته در دانشگاه به این عنوان وجود دارد گفت: در ارتباط با کافی شاپ ها اتحادیه مربوطه مجوزهای مربوط را می دهد، ولی از نظر رعایت نکات بهداشتی، همکاران نظارت دارند و در صورت تخلف برخورد لازم انجان خواهد شد.

در ارتباط با مجوز عطاری ها نظارت آن با علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو است و تحت نظارت هستند. و همچنین در رابطه با جراحی زیبائی فلسفه آن است که مثلا اگر کسی سوختگی در بدن دارد پس نیاز به جراحی دارد، پس نمی توان گفت متخصص جراحی در این رشته نیازی نیست و ضرورت دارد ، که این رشته باشد. ولی برای تغییر قیافه که می خواهد، ضرورتی ندارد. از این که برای این موارد نظارتی انجام می گیرد ، یا خیر اطلاعی ندارم.

دکتر علی پارسا: هیچ بانوئی نیاز به جراحی زیبائی ندارد


لازم به یادآوری است، ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه سال  ۱۴۰۲ به عنوان هفته ی ملی سلامت بانوان ایران (سبا) با شعار « سلامت زنان، بنیان خانواده سالم و جامعه جوان » نامگذاری شده است.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x