حسین ثمری: قانون اجازه جداسازی کبابی ها از اتحادیه اغذیه و پروتئین را نمی دهد

حسین ثمری: قانون اجازه جداسازی کبابی ها از اتحادیه اغذیه و پروتئین را نمی دهد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز به گزارش عصر اصفهان :

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان گفت:  اتحادیه اغذیه پروتئین دو جشنواره کباب برگزار کرده  و برند کباب را به ثبت رسانده است و در راستای صنف کبابی ها هیچگونه کم کاری انجام نشده است.

حسین ثمری، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: اتحادیه اغذیه و پروتئین ۴۰۸ عضو دارد که در ۲۰ رسته مختلف مشغول فعالیت هستند.پیش از این اتحادیه ای تحت عنوان ” اتحادیه کبابی ها” مشغول به فعالیت بود اما بر اساس قانونی مبنی بر چابک سازی اتحادیه ها، اتحادیه کبابی ها و قصابان با یکدیگر ادغام شد و اتحادیه اغذیه و پروتئین شکل گرفت.

وی ادامه داد: افرادی که نام و امضایشان پای طوماری مبنی بر جداسازی اتحادیه کبابی ها از اتحادیه اغذیه و پروتئین بود اعلام کردند افرادی که امضا جمع کردند به ما گفته بودند برای قیمت و امور دیگر این طومار نوشته می شود نه جداسازی اتحادیه کبابی ها  لذا ما هیچ مشکلی با اتحادیه  نداریم و خواهان این هستیم که در همین اتحادیه بمانیم. شایان ذکر است اگر  تقاضایی هم وجود داشته باشد قانون اجازه چنین کاری را نمی دهد.

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان گفت: اتحادیه اغذیه پروتئین دو جشنواره کباب برگزار کرده و برند کباب را به ثبت رسانده است و در راستای صنف کبابی ها هیچگونه کم کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: تا مدتی قبل قیمت گوشت در جلسه تنظیم بازار موردبررسی قرارمی گرفت و نهایتا قیمت نهایی از طریق فضای مجازی و نصب نرخنامه در واحد های صنفی به اطلاع مردم می رسید اما سپس قیمت گذاری به کمیته ای که از جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، اتاق اصناف، اتحادیه اغذیه و پروتئین و صمت تشکیل شده است سپرده شد؛قیمتی که از طریق این کمیته برای گوشت قرمز مصوب می شد به رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان ارسال و در صورت تایید اطلاع رسانی میشد بنابراین تاکنون بدون مصوبه هیچ قیمتی اعلام و ابلاغ نشده است.

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین شهرستان گلپایگان گفت: قیمت گذاری ها براساس گروه بندی ها انجام می شود؛ طباخی ها جز گروه ۳ هستند و براساس قانون باید هر واحد صنفی براساس خدمات و کیفیتی که ارائه می دهد نرخ مورد نظر خود را به اتحادیه اعلام کند ، اتحادیه بعد از بررسی های لازم نرخ پیشنهادی آنها را تایید و یا اصلاح می کند. تاکنون شکایتی از طرف طباخی ها به اتحادیه وصول نشده است.

حسین ثمری افزود: از طرف هیئت مدیره موظف هستم روزانه به مدت دو ساعت در اتحادیه حضور داشته باشم و ماهی ۶۰۰ هزار تومان به عنوان حقوق از اتحادیه دریافتی داشته باشم اما من از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۴ در اتحادیه حضور دارم  و تاکنون به مرخصی هم نرفته ام. نه تنها من بلکه تمام اعضای هیئت مدیره اتحادیه اغذیه و پروتئین تاکنون هیچگونه دریافتی از اتحادیه نداشتیم و حقوق خود را بخشیده ایم.

وی با بیان اینکه  رستوران ها براساس خدمات و کیفیتی که ارائه میدهند نرخنامه متفاوتی دارندخاطر نشان کرد: واردات کله و پاچه به شهرستان نداریم و اگر هم باشد در حوزه اختیارات اتحادیه نیست و زیر نظر دامپزشکی انجام می شود، اگر مازاد هم داشته باشیم با مجوز دامپزشکی از شهرستان خارج می شود. کشتارگاه دام اخیرا موظف شده است که کله و پاچه  ها را دسته بندی و بسته بندی کند.

رئیس اتحادیه اغذیه و پروتئین گلپایگان یادآورشد: بازرسی های متعددی انجام میدهیم و براساس آن خوشبختانه شاهد مصرف گوشت نامرغوب در کبابی ها نبودیم، تنها پروانه ۲ واحد صنفی که خوب کار نمی کردند  ابطال و از رسته کبابی ها خارج شدند.

ثمری تصریح کرد: طی دوسال گذشته ۱۰ واحد قصابی یا تغییر رسته دادند و یا به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی واحد خود را تعطیل کردند .حدود ۱۵ سال قبل در اکثر  روستاها واحد های قصابی داشتیم اما اکنون به دلیل کاهش جمعیت روستایی و نداشتن صرفه اقتصادی برای قصاب این  رسته صنفی دیگر در روستاها فعالیت ندارند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x