اجتماعی استان تصاویر

دستگیری سرشبکه قاچاق داروهای سرطانی در اصفهان

دستگیری سرشبکه قاچاق داروهای سرطانی در اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سردار محمد رضا هاشمی فر در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: در پی اقدامات تخصصی و هوشمندانه ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مشخص شد باندی به صورت گسترده در زمینه قاچاق انواع داروهای کمیاب بیماران سرطانی فعالیت می کند.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سر شبکه این باند با همکاری فردی دیگر از طریق سند سازی و صدور فاکتور فروش صوری برای داروخانه ها و بیمارستان های دولتی به صورت غیر اصولی داروها را از انبار آنها خارج و این داروها که عمدتاً از نوع حساس و یخچالی بودند را به صورت غیر بهداشتی و از طریق ناوگان حمل مسافر به سایر استان ها از جمله تهران، قزوین و آذربایجان شرقی ارسال می کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با تلاش شبانه روزی و رصد هوشمندانه ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی تمامی رابطان متهم در استان های مذکور به صورت همزمان در یک عملیات ویژه و ضربتی دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: با دستگیری متهمان و بررسی های صورت گرفته مشخص شد وجوه حاصل از فروش داروها به حساب سرشبکه باند قاچاق دارو و همسر وی واریز می شده و آنها با این وجوه اقدام به خرید باغ ، زمین و خودرو می کردند.

وی خاطر نشان کرد: در نهایت سرشبکه باند قاچاق دارو و همدست وی در یک عملیات هوشمندانه و ضربتی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل و با قرار صادره روانه زندان شدند و در ادامه ۴ نفر دیگر از افراد مرتبط با آنها نیز به پلیس امنیت اقتصادی استان اصفهان احضار که تحقیقات در خصوص جرایم و تخلفات صورت گرفته توسط آنها در حال رسیدگی است.

سردار هاشمی فر در خاتمه عنوان داشت: طی هماهنگی با مرجع قضائی و با حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی از انبار داروخانه هایی که متهمان داروها را از آنها خارج کرده بودند بازرسی به عمل آمد و مشخص شد ۱۶ هزار و ۳۸۰ داروی کمیاب بیماران سرطانی که ارزش آنها برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه ۳۳۱ میلیارد ریال بوده به صورت غیر مجاز و قاچاق خارج و توزیع شده است.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیل

سلام و درود بر پلیس مقتدر کشورمان

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x