معاون مالی شرکت مخابرات ایران: افزایش هزینه و کمبود درآمد، مدیریت روزمره مالی مخابرات را با چالش رو به رو کرده است

معاون مالی شرکت مخابرات ایران: افزایش هزینه و کمبود درآمد، مدیریت روزمره مالی مخابرات را با چالش رو به رو کرده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دکتر زارع خانقاه با بیان اینکه افزایش هزینه و کمبود درآمد، مدیریت روزمره مالی مخابرات را با  چالش روبه روکرده است اظهار داشت: علاوه بر کاهش درآمدی، به علت کسر بدهی های مربوط به گذشته که سررسید آن فرارسیده است، در پرداخت حقوق ماهیانه نیز یک ماه با تاخیر مواجه شدیم.

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران؛ وی با بیان اینکه مخابرات باید ماهی ۲هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد تا به تعادل برسد، گفت: درآمد ماهیانه شرکت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که در نهایت موجب کاهش  ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان شده که عدم پرداخت کامل و به موقع حقوق نیز از این بابت است.

وی افزود: کسر بدهی های مربوط به چند سال گذشته و عدم امکان تهاتر به علت زیان و کمبود ماهانه ۴۰۰ میلیارد تومان، موجب ایجاد نقصان های مالی شدیدی در مخابرات شده است.

دکتر زارع با تشریح اینکه به علت این بدهی ها و وضعیت بی ثبات مالی، مخابرات از نظر بودجه یک ماه عقب است گفت: در حال حاضر حتی حد اعتباری نمی توانیم برای مخابرات از بانک ها بگیریم، چون ماهیانه ۴۰۰ میلیارد و در ۶ ماه اخیر ۲۴۰۰ میلیارد تومان کمبود مالی داشته ایم.

وی با بیان اینکه اکنون شرکت مخابرات از نقطه سر به سر گذشته و در امور جاری با کمبود درآمد مواجه شده، گفت: برای پرداخت رفاهیات بازنشستگان تنها توانستیم چند ماه از مطالبات را تسویه کنیم اما اگر این کسری ها و مشکلات نبود امکان تسویه کامل برای بازنشستگان محترم ایجاد می شد.

وی گفت: در حال حاضر افزایش هزینه های پرسنلی به ۸۲ درصد و ۱۶ درصد هزینه های جاری موجب شده تا مجموعا ۹۸ درصد از درآمد مخابرات، برای امور جاری و کارکنان صرف شده و فقط برای دو درصد امکان پرداخت مستقل و تصمیم گیری داریم.

دکتر زارع با بیان اینکه از درآمد بدست آمده، باقی مانده پرداختی بازنشستگان ۱۴۰۱ انجام شده در تشریح پرداختی های شرکت گفت: سازمان خصوصی سازی ۳۰۰ میلیارد تومان در فروردین ماه  مبالغ مربوط به چندسال گذشته را برداشت کرده است.

وی افزود: در شهریورماه، شرکت زیرساخت ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی مربوط به سال ۹۷ و ۹۸ را از حساب مخابرات برداشت کرد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x