اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان خبر داد: برپایی جنگ شادی و ویژه برنامه های متنوع در سالن اجلاس سران از ۱۸ مهرماه

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان خبر داد: برپایی جنگ شادی و ویژه برنامه های متنوع در سالن اجلاس سران از ۱۸ مهرماه

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان از برپایی جنگ شادی و ویژه برنامه های متنوع در سالن اجلاس سران از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه خبر داد.

کمال حیدری در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های جشنواره اظهار کرد: مدیریت شهری و استانی تلاش بسیاری کردند که اصفهان همچنان میزبان این جشنواره باشد، زیرا اصفهان قابلیت برگزاری این جشنواره را دارد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی نیز این موضوع را پذیرفتند.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان بهانه‌ای است تا نشاط و امید به جامعه تزریق شود، افزود: در ابتدای کار، به دنبال یافتن شعاری بودیم تا در راه رسیدن به آرمان‌ها و آرزوهای مردم ایران قدمی برداریم. براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، با وجود مشکلات و تحریم‌ها و… نزدیک به قله هستیم و نسل جدید باید با جهش خود به این قله برسند.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سرعت رشد علم در ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی و این نشان دهنده بالندگی جوانان ایرانی است، تاکید کرد: جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز با شعار «بچه‌ها به سمت قله» کودکان و نوجوانان را برای دست یابی به قله‌های پیشرفت یاری می کند.

وی با بیان اینکه محله محوری از شعارهای اساسی شهرداری اصفهان است، گفت: ۲۸۰ برنامه در این هفته پیش بینی شده است، در واقع به جای اینکه مردم به سینما بیایند ما سینما را به محلات بردیم.

حیدری اظهار کرد: در کنار آن، برنامه‌های پرنشاط و کودکانه در بیمارستان‌های کودکان امام حسین (ع) و سیدالشهدا (ع) اجرا و کارناوال‌های شادی در محلات شهر برپا می شود.

وی ادامه داد: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش روزانه یک هزار نفر از کودکان و نوجوانان دانش آموز اصفهانی برای تماشای فیلم‌ها در سینماهای موردنظر حضور پیدا می‌کنند.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: از روز ۱۸ تا ۲۱ مهرماه جنگ شادی همراه با بازی‌های متنوع در محل سالن اجلاس سران برگزار می‌شود که هدف ما از برگزاری این برنامه تزریق نشاط و شادی به جامعه است.

یک فیلمساز و کارگردان سینما:

جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان، تحویل سال سینمای این نسل است

یک فیلمساز و کارگردان سینما جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان را تحویل سال سینمای این نسل دانست و گفت: فیلم کودک، مخاطب خاص دارد و اینکه بدانیم به جامعه هدف خود نزدیک‌ شده ایم برای ما بسیار خرسند کننده است.

علیرضا محمدی کارگردان فیلم «سینگو» در برنامه زنده تلویزیونی شب‌های جشنواره اظهار کرد: جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان تحویل سال سینمای این نسل است و امیدواریم از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

وی فیلم سینگو را حاصل خردجمعی تعدادی از هنرمندان دانست و افزود: ما در کشور سفرهایی داشتیم و علاقه‌مند بودیم پیرامون هویت‌مان تولیدی داشته باشیم که خوشبختانه در جزیره قشم آنچه باب میلمان بود را پیدا کردیم و در جنوب کشور از لحاظ معماری، گویش، پوشش و … به آنچه که مدنظر ما بود رسیدیم.

محمدی افزود: در جنوب کشور به خرچنگ، سینگو گفته می‌شود، البته در این فیلم یک نوع خرچنگ خاص مدنظر است که ممکن است اطلاع کودکان درباره این جانور کامل نباشد و بد نیست برای کسب این آگاهی فیلم را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه زمان فیلم ۸۲ دقیقه و مطابق استانداردهای سینمای کودک است، گفت: سینگو علاقه‌مند است که داشته‌های بچه‌ها را به آن‌ها نشان بدهد تا آن‌ها توانایی خود را نسبت به اتفاقات جامعه ببیند.

این فیلمساز و کارگردان سینما گفت: سال گذشته جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار نشد و مجبور شدم فیلم را در دیگر جشنواره‌ها به نمایش بگذارم. کودکان دیگر کشورها که این فیلم را تماشا کردند با هویت ایرانی آشنا شدند و نظرهای خوبی در این باره کسب کردم. نگران واکنش بچه‌های ایران بودم اما از استقبال آن‌ها ذوق‌زده شدم.

وی اضافه کرد: فیلم کودک، مخاطب خاص دارد و اینکه بدانیم به جامعه هدف خود نزدیک‌ شدیم برای ما بسیار خرسند کننده است.

یک منتقد سینما مطرح کرد:

سینمای کودک و‌ نوجوان از غنای کافی برخوردار نیست

یک منتقد سینما گفت: انتظار می‌رود فیلم‌های متعددی در حوزه کودکان و نوجوانان تولید شود، اما متاسفانه امروز سینمای کودک و نوجوان از غنای کافی برخوردار نیست.

سعید اسلام زاده با تاکید بر اینکه جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان از مهمترین جشنواره‌هایی است که می‌تواند انگیزه‌ای برای تولیدات سینمای کودک و نوجوان باشد، گفت: افزود: انتظار می‌رود فیلم‌های متعددی در حوزه کودکان و نوجوانان تولید شود، همان طور که در دهه شصت این اتفاق افتاد اما متاسفانه امروز سینمای کودک و نوجوان غنی نیست. هرچند که باید توجه کرد فیلم کودک و نوجوان از نظر اقتصادی به صرفه‌تر است.

وی تصریح کرد: نگاه فرهنگی مدیران استان و شهر در میزبانی از جشنواره بسیار مهم است، هر جشنواره می‌تواند شهر میزبان را به کشور و جهان بشناساند، معتقدم مسئولان اصفهانی احساس می‌کنند این شهر به اندازه کافی شناخته شده است اما این جشنواره می‌تواند اصفهان را در صدر نگه دارد و امتیازات فرهنگی زیادی برای این شهر به دنبال دارد.

وی افزود: نشاط، شادی و امید نیاز کودکان و نوجوانان ماست و معتقدم از نظر تبلیغات می‌توانست اتفاقات بهتری برای این جشنواره صورت بگیرد، همچنین انجام برنامه‌های جنبی و حتی ایجاد یک کاراکتر ویژه برای این جشنواره به عنوان پایه سایر محصولات فرهنگی مهم است.

اسلام زاده گفت: جشنواره فیلم کودک و نوجوان جزء ریشه‌ای‌ترین جشنواره‌هاست و اگر تقویت نشود جشنواره فجر تقویت نمی‌شود. ارتقا ادبیات کودکان و نوجوانان و خلق فانتزی در فیلم‌ها می‌تواند به رشد فیلم‌های جشنواره کمک کند.

وی تصریح کرد: نگاه سازمانی به جشنواره آسیب وارد می‌کند. وقتی درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان صحبت می‌کنیم نباید مسائل سیاسی مطرح شود. ضمن اینکه انتخاب دبیر ثابت برای جشنواره به رونق آن کمک می‌کند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x