اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان: عنوان «اصفهان شهر دوست‌دار کودک» در عمل فراموش شده است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان: عنوان «اصفهان شهر دوست‌دار کودک» در عمل فراموش شده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان به عنوان شهر دوست‌دار کودک مطرح است اما متأسفانه این عنوان به فراموشی سپرده شده است.

احمد شریعتی در نطق میان دستور صد و چهارمین جلسه علنی شورا با تبریک پیروزی طوفان الاقصی اظهار کرد: این اتفاق شکست غافل‌گیرانه برای اسرائیل بود. ان شاء الله اسرائل رو به افول است و ادعاهای کاذب مبنی بر توانمندی‌هایشان و گنبد آهنین برای جهانیان روشن شد.
وی با گرامیداشت یاد محمد الدوره نوجوان فلسطینی گفت: مقاومت او امروز به مقاومت پهپادها و موشک‌ها تبدیل شده است. این قدرت مقاومت است که از سنگ تا موشک نشانه مظلومیت خود را بیان کرد و خداوند یاور مظلومان و بی دفاعان است.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اسرائیل تصور می‌کرد با زرادخانه‌های هسته‌ای می‌تواند پیروز شود اما مقاومت غالب شد. شادی مردم غزه شادی ما مردم ایران است و از حضور مردم در تجمع‌های روز و شب گذشته تشکر می‌کنیم.
وی با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: یاد و خاطره شهدای امنیت کشور را گرامی می‌داریم زیرا آن‌ها از جان خود گذشتند تا امنیت ما حفظ شود.
شریعتی با اشاره به جشنواره فیلم کودک و نوجوان بیان کرد: برگزاری این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم و از دست اندرکاران آن تشکر می‌کنیم. امیدواریم با برنامه‌های متنوع و خوب در سطح شهر، اختتامیه خوبی را نیز شاهد باشیم.
وی با اشاره به هفته کودک ادامه داد: در این هفته جامعه باید به نیازهای کودکان توجه بیشتری داشته باشد و افکار عمومی نسبت به نیازها و خواسته‌های دوران کودکی توجه داشته باشند. ارتقا سطح دانش و آگاهی فعالان این حوزه امری ضروری است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حمایت از قشر کودک، به ویژه کودکان با نیازهای ویژه، ایجاد زمینه دسترسی آن‌ها به خدمات رفاهی و تفریحی و آموزشی در حوزه مدیریت شهری بسیار با اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: اصفهان به عنوان شهر دوست‌دار کودک مطرح است اما متأسفانه این عنوان به فراموشی سپرده شده است. در عمل فراموش کرده‌ایم که این برند را حفظ کنیم. از مدیریت شهری و شورا می‌خواهیم که برای حفظ این برند تلاش کنند.
شریعتی گفت: کودکی بهتر، زندگی بهتر را به همراه دارد. پیشنهاد دارم در اختتامیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان از کودکان فلسطینی نیز دعوت شود.
وی با اشاره به لزوم تحقق مدیریت واحد شهری گفت: اگر این مدیریت تحقق پیدا کند بسیاری از مشکلات حوزه شهری برطرف خواهد شد. مدیریت یعنی کارکردن با افراد و گروه‌ها برای رسیدن به مقاصد سازمان‌ها و مدیریت شهری باید برای شهر برنامه ریزی کند و فعالیت‌های شهر را سازمان داده و بر آن‌ها نظارت کند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شهرها از دو جهت اهمیت یافته‌اند، یکی به عنوان مرکز تجمعی از مردم و دیگری بازیگری در اقتصاد ملی و محلی، بنابراین برنامه‌ریزی درست سبب رشد اقتصادی و افزایش مشارکت مردم می‌شود و شکست در آن سبب بروز نارضایتی‌های سیاسی و اقتصادی خواهد شد.
وی با اشاره به تاثیر ناهماهنگی میان ارگان‌ها گفت: گاهی خیابان‌ها آسفالت شده اما شرکت‌های دیگر خیابان را می‌شکافند تا لوله‌ای جا دهند و این نارضایتی عمومی را موجب می‌‌شوند. آیا این موضوع مصداق اصراف نیست؟ در برنامه ریزی شهری چه باید کرد که چنین معضلاتی ایجاد نشود؟
شریعتی با اشاره به دریافت پول‌ ثبت نام در مدارس دولتی گفت: در قانون اساسی آموزش رایگان است اما هیچ نظارتی در این زمینه وجود ندارد. مردم در تامین هزینه‌ها ناتوان هستند و حق مسلم آن‌ها دریافت آموزش رایگان است. 
وی افزود: از ریاست شورا چندین بار درخواست کرده‌ام که از سازمان‌های مختلف دعوت شود تا مطالبات مردم را پاسخ دهند. در این راستا آموزش و پرورش باید برای پاسخگویی به سئوالات شورا حضور پیدا کند.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرسایش لوله‌های فاضلاب شهری گفت: در محلات شهر سال‌ها شعار داده‌ایم اما عمل نمی‌کنیم. در برخی محلات هنوز فاضلاب وجود ندارد این در حالی است که از گذشته تاکنون وعده‌هایی داده‌ایم.
وی با اشاره به تعرفه‌های شرکت گاز بیان کرد: سئوال این است که این افزایش هزینه‌ها کجا مصرف می‌‌شود و این مسائل باید از سوی مسئولان متولی توضیح داده شود.
شریعتی بیان کرد: شرکت برق با ایجاد شرکت‌های برون سپاری تمام خدمات را برای شرکت‌ها واگذار می‌کند، باید بررسی کرد که این شرکت چگونه عمل می‌کنند، در حالی که برخی بلوارهای شهر در تاریکی به سر می‌برند.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات بعد از خصوصی سازی خدمات، با دیر پرداخت کردن مبلغ خطوط را قطع می‌کند. خطوط فیبر نوری در مناطق زیادی از شهر وجود ندارد و آنتن دهی مناسب نیز نیست، از رئیس شورا و هیات رئیسه می‌خواهم که مدیران سازمان‌ها را به شورا دعوت کنند تا نسبت به این مشکلات پاسخگو باشند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x