اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

حمایت کمیته امداد از خانوارهای دارای فرزند چندقلو

حمایت کمیته امداد از خانوارهای دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

کمیته امداد استان اصفهان در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای حمایت از خانوارهای دارای فرزند چندقلو، پرداخت کرده است. کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با اشاره به جامعه هدف و مشمولین طرح حمایت از خانوارهای دارای فرزند چندقلو، اظهار داشت: ارائه خدمت به این خانواده ها در مواردی نظیر کمک هزینه بلاعوض معیشت، کمک هزینه تامین مسکن و تسهیلات قرض الحسنه درمان، اشتغال زایی و نیز برخی خدمات حمایتی انجام می شود.
کریم زارع با بیان اینکه امسال ۳۰ خانوار دارای چندقلو نیز به مشمولین این طرح اضافه شده اند، ادامه داد: طی شش ماهه نخست امسال برای حمایت از ۷۵ خانوار سه قلویی به بالا، بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
وی با اشاره به پرداخت مبلغ ۲۵ میلیون تومان به عنوان کمک معیشت طی یک مرحله به این خانوارها، افزود: خانواده‌های دارای چندقلو نیازمند مراقبت و حمایت از سوی مسوولان هستند، چرا که بسیاری از این خانواده‌ها به دلیل نداشتن توان مالی لازم در زمان تولد نوزادانشان دچار مشکلات فراوانی در امور نگهداری و مخارج زندگی می‌شوند، در راستای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری که هدف آن تحکیم بنیان خانواده و رسیدن به نرخ باروری مناسب است، رسیدگی به امور این خانواده‌ها و ارائه خدمات به آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، با تاکید به پرداخت ماهیانه مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه تامین شیر خشک و کالاهای بهداشتی تا پایان دوسالگی فرزندان، به دیگر خدمات ارائه شده به این خانوارها اشاره داشت و گفت: برای کمک به خرید مسکن این خانوارها، ۲۰۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ارائه می شود، همچنین در صورت عدم اشتغال سرپرست خانوار با توجه به برخورداری شرایط لازم، تسهیلات اشتغال پرداخت می شود و برای رفع مشکلات درمانی و شرایط حاد مادی نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی پرداخت می شود.
گفتنی است؛ از زمان شروع طرح حمایت از خانوارهای چندقلو، ۱۹۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اصفهان قرار گرفتند و از این تعداد ۸۰ خانوار از تسهیلات مسکن بهره مند شدند و درحال حاضر با پایان یافتن دوسالگی سن فرزندان، ۷۵ خانوار مشمول این طرح حمایتی هستند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x