اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

شهردار اصفهان خبر داد: اکران آثار جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در محلات شهر

شهردار اصفهان خبر داد: اکران آثار جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در محلات شهر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

شهردار اصفهان از اکران آثار سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از طریق ایستگاه‌های سیار در محلات شهر خبر داد.

علی قاسم‌زاده روز پانزدهم مهرماه در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به برگزاری آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان در شامگاه ۱۴ مهرماه اظهار کرد: پس از گذشت رکود ناشی از شیوع کرونا، امسال جشنواره از شور و شوق زیادی برخوردار است و حضور فعال فیلم‌سازان و ایجاد فضای رقابتی از مزایای آن خواهد بود.

او مشارکت چشمگیر کودکان و نوجوانان در جشنواره سی‌وپنجم را از دیگر مزایای این رویداد بین المللی دانست و تصریح کرد: هزار خبرنگار و داور کودک و نوجوان، مهمانانی از ۴۰ کشور جهان و هنرمندانی که در این رویداد آثاری ارایه کرده اند، از حاضران در این جشنواره هستند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه به دنبال هماهنگی با اداره آموزش و پرورش روزانه هزار دانش‌آموز برای تماشای آثار جشنواره به سینماها می روند، تاکید کرد: شرایطی نیز برای کودکان و نوجوانان دارای شرایط خاص پیش‌بینی شده تا بتوانند به تماشای این فیلم ها بنشینند.

او با اعلام اینکه فیلم‌های جشنواره از طریق ایستگاه‌های سیار در محلات شهر اکران می شود، خبر داد: همچنین در دو بیمارستان امام حسین (ع) و امید با اجرای برنامه‌های شادی‌آفرین، شادی را نزد کودکانی می بریم که درگیر بیماری هستند.

قاسم‌زاده با اشاره به برگزاری المپیاد تولید فیلم کوتاه توسط کودکان و نوجوانان همزمان با جشنواره فیلم کودک گفت: این رویداد از چند سال پیش آغاز شده، اما امسال از حیث کمی و کیفی ارتقای چشمگیری یافته است.

او با بیان اینکه ثبت نام این المپیاد برای کودکان و نوجوانان علاقمند آغاز شده است، تاکید کرد: متقاضیان تا سیزدهم آبان ۱۴۰۲ فرصت دارند اثر خود را در این رویداد ثبت کنند. همچنین پیش‌بینی می‌شود زمستان امسال المپیاد تولید فیلم کوتاه را برگزار کنیم.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x