اجتماعی استان بین الملل تصاویر

توسعه انرژی تجدیدپذیر با نگاه فیلم‌های بالیوودی

توسعه انرژی تجدیدپذیر با نگاه فیلم‌های بالیوودی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

اخیرا تصویری در فضای مجازی منتشر و عنوان شده است، اگر در ۱۰٪ از مساحت کویر لوت (مساحت مشخص در تصویر)، پنل‌های خورشیدی مستقر شود، ایران می‌تواند ۲برابر مصرف امروزش برق تولید کند.
فارغ از محاسبات غلط این محتوا، متاسفانه حاکمیت فضای غیرکارشناسی در حوزه رسانه کشور سبب شده تا چنین تصویری از توسعه کاریکاتوری تجدیدپذیرها در ذهن مردم شکل بگیرد و این فعالیت غیر عملیاتی یعنی ساخت نیروگاه خورشیدی در کویر لوت به طور مکرر تکرار شود.
به واسطه ضریب اطمینان پایین انرژی خورشیدی، توسعه آن نسبت به کل واحدهای نیروگاهی تا حد معینی امکان پذیر است و اتکا بیش از اندازه به پنل‌ها شبکه برق را ناپایدار می‌کند.
همچنین با افزایش دما بازدهی واحدهای نیروگاهی خورشیدی تا ۷۰ درصد کاهش پیدا می‌کند و با توجه به دمای بسیار بالا در کویر لوت طی عمده زمان سال، عملا امکان توسعه در بسیاری از محل‌های این منطقه مهیا نیست.
توسعه انرژی تجدیدپذیر در کشور ما تناسبی با ظرفیت‌ها ندارد اما تزریق چنین نگاه غیرکارشناسی گامی در جهت حل نشدن مسئله انرژی در ایران به حساب می‌آید.
اگر ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر می‌کردیم، تحریم بی‌اثر میشد!
حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق معتقد بود اگر ایران روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت صادر کند، تحریم بی‌اثر می‌شود!
نتیجه اینکه صادرات نفت ایران رقم صفر را نیز تجربه کرد. سهم این نگاه‌های فانتزی و غلط، در اثرگذاری ‎تحریم و خسارت فرضا ۴۵۰ میلیارد دلاری ایران از تحریم چقدر است؟

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x