شهرستان اردستان دارای افتخارات علمی و فرهنگی زیادی است

احوال نیوز مشاور رئیس سازمان در امور مجلس و استان های بهزیستی کشور گفت: شهرستان اردستان دارای افتخارات علمی و فرهنگی زیادی است و فرهنگ ایرانی اسلامی بالایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری احوال نیوزبه نقل از پایگاه خبری اردستان زیبا.. امیر حسین عرب زاده‌ روز پنجشنبه در آیین افتتاح خانه سالمندان و معلولان کوثر اردستان در سالن کانون شهید مفتح اردستان افزود:مردم اردستان در کار خیر پیشقدم هستند و امور مردمی را بخوبی انجام می دهند.

وی با توجه به شرایط موجود کشورتصریح کرد: خدمت به مردم به تنهایی از توان دولت خارج است و مردم هستند که باید کمک کنند و اردستان در این راه پیشقدم است.

مشاور رئیس سازمان در امور مجلس و استان های بهزیستی کشور تاکید کرد: وجود مرکز نگهداری سالمندان لازم است ولی این موضوع دلیلی نیست که سالمندان به این مراکز سپرده شوند،مگر در شرایط خاص که نگهداری سالمندان در منزل امکان پذیر نباشد لذا این مراکز کمک کننده هستند.

عرب زاده گفت: ترویج احترام به سالمندان باید در منازل وجود داشته باشد، از طرفی متاسفانه جمعیت کشور ماهم مانند بسیاری از کشورها در حال پیر شدن است و اردستان نیز در این محور قرار دارد.

وی بابیان اینکه در حوزه اشتغال کار زیاد شده جوانان باید در شهرستان بمانندافزود:با این روند در دهه های آینده پنجره جمعیتی بسته می شود و کشور به سمت پیری پیش خواهد رفت و رهبری این موضوع را بارها متذکر شده، لازم است در این زمینه فعالیت و برنامه ریزی شود.

مشاور رئیس سازمان در امور مجلس و استان های بهزیستی کشوراظهار کرد: بهزیستی کشور موضوع سالمندی را جزو برنامه های مهم خود می داند و تلاش می کند زمینه احترام به این اقشار فراهم شود.

احترام به پدر و مادر یک حرمت خدایی است

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: وقتی به قرآن و حدیث مراجعه می کنیم می بینیم هیچ چیزی مانند والدین نیست ودر آن دستور به احترام پدر و مادر داده شده بعد از بندگی خدا احسان به پدر و مادر است و نباید به آنها اف گفت.

حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد افزود: نباید این افراد را به خانه سالمندان برد مگر در زمان اجبار و خانه سالمندان برای ضرورت است وفرزند باید مانند یک عبد در خدمت پدر و مادر باشدچرا که پیامبر (ص) می فرماید پدر و مادر بهشت و جهنم فرزندان هستند.

وی اضافه کرد:در روایت پیامبر(ص) است که اگر نماز نافله می خوانید و مادر شما را صدا زد نماز رابشکن و پاسخ آنرا داد، نباید تصور کرد وقتی خانه سالمندان وجود دارد باید پدر و مادر را به آنجا برد، از طرفی باید در نظر داشت وقتی انسان به پیری می رسد ضعیف و متوقع می شود باید به حرمت پیری او احترام گذاشت.

در این آیین ابتدای حسین قاسم زاده ضمن خیرمقدم گویی به حاضران ضمن تاکید بر احترام گذاشتن به سالمندان به تشریح مراحل مختلف ساخت این مرکز پرداخت و گزارشی از اقدام های انجام شده و تکمیل فاز نخست این مجموعه ارائه کرد.

در ادامه آقای حسن اکلیلی هنرمند و بازیگر معروف و استاد طباطبائی خواننده آواز و استاد سجادی از استادان هنرمند مطالبی ایراد کردند درپایان لوح تقدیر به خانواده ۳ نفر از خیران اهدا شد.

در پایان آیین افتتاح مرکز سالمندان نماینده مجلس، مشاور رئیس بهزیستی کشور ، مدیرکل بهزیستی استان و همراهان از خانه نگهداری دختران رسالت در محله راهمیان بازدید و ناهار را با این افراد صرف کردند.

جعفر فدائی اردستانی

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x