اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

برگزاری مراسم زنگ استانی مهر و مقاومت در مدرسه شهید سجاد ناحیه ۴ شهر اصفهان

برگزاری مراسم زنگ استانی مهر و مقاومت در مدرسه شهید سجاد ناحیه ۴ شهر اصفهان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مراسم بازگشایی مدارس در اول مهرماه با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان

مراسم بازگشایی مدارس در اول مهرماه با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان.آلبوم تصاویر| مراسم استانی زنگ مهر و مقاومت در اصفهان
این مراسم با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر مقامات استان اصفهان در مدرسه دولتی شهید سجاد ناحیه ۴ شهر اصفهان برگزار شد.
در پایان مراسم مدیرکل آموزش و پرورش، با قرآن دانش‌آموزان را به کلاس‌های درس بدرقه کرد.
باز آمد بوی ماه مدرسه!
آیین استانی زنگ مهر و مقاومت صبح امروز با حضور استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان استان در مدرسه دولتی «شهید سجاد» ناحیه ۴ شهر اصفهان نواخته شد.بازگشایی مدارش شور و نشاط در کالبد جامعه ایجاد می‌کند/ مسیر پیشرفت کشور در گرو دانش‌آموزان است
مرتضوی استاندار اصفهان گفت: بازگشایی مدارش شور و نشاط و حیات جدیدی را در کالبد زندگی اجتماعی انسان ایجاد می‌کند؛ مسیر پیشرفت و تعالی کشور اولین گام و پله خود را در مدارس مستقر کرده و مسیر پیشرفت و تعالی کشور و دانش‌آموزان، آموزش و یادگیری است.


خلقت انسان بُعد جسمانی و روحانی دارد، همان‌گونه که باید به جسم و تعلیم و تربیت و یادگیری برسیم برای اینکه استعداد و تخصص و شرایط مناسب‌تری را در مسیر زندگی مادی خود فراهم کنیم، در بُعد دیگر آن باید به زندگی روحانی و معنوی توجه داشته باشیم؛ اگر هرکدام از این موارد پیش برود آینده انسان درخشان خواهد بود.طی ۴۳ سال گذشته در حوزه تعلیم و تربیت، سوادآموزی؛ علم و تکنولوژی، زیرساخت‌ها بسیار پیشرفت کردیم؛ لازم است بدانیم چرا دشمن علیه کشور ما توطئه می‌کند و امنیت، آسایش، خانواده و عفاف را هدف قرار داده است؟ به این دلیل بوده که می‌داند طی ۴۰ سال اخیر چه اتفاقاتی رخ‌داده است؛ هرکدام از دانش‌آموزان در آینده مسئولیتی دارند که برای هرکدام امروز باید فکر شود و سرمایه‌گذاری کرد.
سپس ابراهیمی مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: توجه ویژه به نهاد خانواده از مهم‌ترین برنامه های آموزش و پرورش استان اصفهان است.ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: در آستانه شهادت امام حسن عسکری (ع) و زعامت و امامت حضرت بقیه الله‌الاعظم (عج) قرار داریم، لازم است بدانیم آموزه‌های اهل بیت در دفاع مقدس تفسیر شده است، دانش‌آموزان بدانند استان اصفهان ۲۴ هزار شهید گلگون کفن دارد که ۶ هزار نفر از این شهیدان دانش‌آموز هستند.
مساجد، هیئت‌های مذهبی، مراکز فرهنگی نیز مکمل تربیت دینی و انسانی است، ارتباط با مسجد در سال تحصیلی جاری باید بیشتر از گذشته باشد، عنصر دانش‌آموز و معلم باید مورد کرامت و عزت و احترام ویژه قرار گیرد.


یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها که پیامبر اکرم (ص) به آن تاکید کردند، احترام به دیگران، خانواده و معلم است؛ پیامبر اسلام (ص) را به واسطه مهر و محبت و عطوفت رحمهللعالمین نامیدند، لذا اگر بخواهیم پیرو خوبی برای پیامبر باشیم باید مهراندوزی سرلوحه کار ما باشد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x