اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه مرکزی

اصفهان در دفاع مقدس / اطلاعات مربوط به نقش اصفهان در دفاع مقدس

اصفهان در دفاع مقدس / اطلاعات مربوط به نقش اصفهان در دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

آیا می دانید که استان اصفهان با تقدیم حدود ۲۴۰۰۰ شهید دوران دفاع مقدس حماسه ای مثال زدنی خلق کرده و فقط در گلستان شهدای اصفهان ۶۸۰۰ شهید گلگون کفن آرمیده اند؟
آیا می دانید که در استان اصفهان ۳ خانواده ۶ شهیدی، ۳ خانواده ۵ شهیدی، ۷ خانواده ۴ شهیدی، ۵۹ خانواده ۳ شهیدی، ۵۴۲ خانواده ۲ شهیدی وجود دارد؟
آیا می دانید که در استان اصفهان ۵۶«پدرشهید» پس از شهادت فرزندان شان خود نیز جامه شهادت پوشیدند؟
آیا می دانید که ۸۳۰ فرزند شهید بعد از شهادت پدران بزرگوار شان پا به عرصه دنیا نهادند؟
آیا می دانید که از حدود ۲۴۰۰۰ شهید استان اصفهان۱۸۷۷۴نفر ملقب به القاب و اسامی ائمه اطهار (علیهم السلام) بوده اند و۴۲۲۶ شهید دیگر از اسامی و صفات الهی و قرآنی و نبوی برخوردار می باشند؟
آیا می دانید از مجموع ۳۷۰۷شهید روحانیت در کل کشور، استان اصفهان با تقدیم ۵۴۳ شهید روحانی و طلبه، جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است؟
آیا می دانید که سنگرهای تعلیم و تربیت استان اصفهان با تقدیم ۵۴۸۶ دانش آموز و ۲۱۴ معلم شهید برگی دیگر به آسمان افتخارات این استان افزودند؟
آیا می دانید روحانیون شهید همچون سید حسن مدرس، شهید دکتر بهشتی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید سید مجتبی نواب صفوی، شهید عبدالله میثمی و شهید مصطفی ردانی پور همگی اصفهانی بودند؟
آیا می دانید در روز ۲۵ آبان ۱۳۶۱تعداد ۳۷۰ شهید معظم عملیات محرم از میدان امام اصفهان به سمت گلستان شهدا تشییع شدند و این روز با عنوان «روز حماسه و ایثار مردم اصفهان» در تاریخ ثبت شده است؟
آیا می دانید درتاریخ ۲۰/۱۰/۱۳۶۵ در اثر بمباران هوایی رژیم بعث عراق در شهر اصفهان محله چهارسوق ۶۵ نفر شهید و ۳۷۱ نفر مجروح شده اند؟
آیا می دانید استانهای اصفهان و تهران تنها استانهایی بودند که در دوران دفاع مقدس دو لشکر عملیاتی داشتند؟
آیا می دانید اولین خط دفاعی جهبه جنوب توسط نیروهای اصفهان در منطقه عمومی دار خوئین معروف به خط شیر به فرماندهی شهید حاج حسین خرازی تشکیل گردید؟
آیا می دانید اسکله الامیه در عمق آب های نیلگون خلیج فارس که مرکز جاسوسی و هدایت موشکهای دریایی عراق بود توسط رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین(علیه السلام) تصرف گردید؟
آیا می دانید شهید خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(علیه السلام) در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر با تقدیم دست راست خود لقب ابوالفضل جبهه ها را به خود اختصاص داده و هدایت لشکر را تا سال ۱۳۶۵با یک دست به عهده داشت؟
آیا می دانید از آمار ۲۴۰۰۰ شهید استان اصفهان فقط لشکر ۱۴ امام حسین(علیه السلام) در حدود ۱۳۰۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده که در بین سایر لشکرها نمونه است؟
آیا می دانید در دوران دفاع مقدس آمار عملیاتهای بزرگی که لشکر ۱۴ امام حسین(علیه السلام) در آن حضور مستقیم و فعال داشته است، بالغ بر ۲۳ عملیات آفندی و۶۰ عملیات پدافندی بوده است؟
آیا می دانید اولین فرمانده ای که ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با جیپ فرماندهی وارد شهر خرمشهر شد، شهید حاج حسین خرازی فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(علیه السلام) بود؟وآیامیدانید به گواه وتصدیق فرمانده کل سپاه آقامحسن رضایی یکی ازشجاعترین فرماندهان جنگ سردارشهید محمدعلی شاهمرادی قائم مقام تیپ ۴۴ قمربنی هاشم ( ع) بود
آیا می دانید امنیت پایدار شمال غرب کشور مدیون تدبیر و فرماندهی شهید حاج احمد کاظمی فرمانده لشکر ۸ نجف اشرف که با حفظ سمت فرمانده قرارگاه حضرت حمزه سید الشهدا (علیه السلام) نیز بودند، می باشد؟
آیا می دانید وجه تسمیه و ارتباط معنوی لشکر ۸ نجف اشرف با شهر مقدس نجف اشرف و عنوان شهر نجف آباد دلایل و دیرینه تاریخی دارد و به هم گره خورده است؟
آیا می دانید۲۵۰۰شهید از مجموع ۷۸۰۰ شهید لشکر ۸ نجف اشرف و ۴۰۰۰ جانباز و ۳۸۰آزاده سر افراز متعلق به شهرستان نجف آباد می باشد؟
آیا می دانیددیار شاهدان و نجف آباد با افتخاری همچون لشکر ۸نجف اشرف، ۲۴۰ خانواده دو شهیدی، ۱۷ خانواده سه شهیدی و دو خانواده چهار شهیدی را دامان خود پرورش داده است.
آیا می دانیدرده های مختلف ارتش منطقه اصفهان در دوران دفاع مقدس ۳۳۱۸ شهید تقدیم کرده که ۱۲۸ تن از خلبانان جنگنده نیروی هوایی و هوانیروز بوده اند و نقش به سزایی در دفع دشمن و شکست او داشته است؟
آیا می دانیدپایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان با توجه به استقرار هواپیماهای اف ۱۴ در آن و ویژگی های خاص این جنگنده با ایجاد پوشش رادار گسترده در اکثر مناطق غرب و جنوب کشور که پوشش رادارای نداشته اند، نقش کلیدی داشت؟

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x