اجتماعی استان بین الملل تصاویر تهران چندر رسانه مرکزی

تعریف بازیگری از نگاه ماگدلینا سرکیس پور

مصاحبه خبرنگار احوال نیوز با ماگدلینا سرکیس پور از تعریف هنر پیشه و بازیگری : ماگدلینا سرکیس پور هنرپیشه و بازیگری را کاملا حرفه ای تعریف می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

ماگدلینا سرکیس پور در پاسخ خبرنگار احوال نیوز از هنرپیشه و بازیگری می گوید :

هنرپیشه یا بازیگر به کسی گفته می‌شود که به‌طور حرفه‌ای نقشی را در یک نمایش، تئاتر، سینما و تلویزیون بازی می‌کند. اگر می خواهید در مورد هنر بازیگری بیشتر بدانید این بخش آسمونی را حتما مطالعه نمایید چرا که به تعریف بازیگر و هنر بازیگری می پردازیم.

بازیگر کیست و بازیگری چیست؟بازیگر ، که در زبان انگلیسی «آکتور» یا «آرتیست» خوانده می‌شود، کسی است که نقشی را در اثری نمایشی یا نما بازی می‌کند. این اصطلاح برای آنان که در نقش بازی می‌کنند بکار می‌رود هرچند که صداپیشه‌ها و بازیگران نقش‌ها در نمایش‌های رادیویی نیز به نوعی بازیگر خوانده می شوند.

بیشتر مدرسان تا به کنون فقط بازیگران اصلی و هنرور را بازیگر میدانند اما در سبک استاد عباس صیادی دقیقتر وتخصصی تر به ما آموخته است به ترتیب زیر:مسئول انتخاب بازیگران : مسئولیت انتخاب بازیگران را، تهیه‌کننده و کارگردان و یا با مشارکت همدیگر انجام می‌دهند یا از فردی می‌خواهند که زیر نظر آنها، بازیگران مناسب را انتخاب کند.

بازیگردان : او کسی است که مسئولیت بازیگران را بر عهده دارد، نقششان را به آنها تفهیم می‌کند و نقششان را با آنها تمرین می‌کند و سر انجام، آنها را برای بازی نهایی جلوی دوربین آماده می‌کند.

برخی از کارگردان‌ها این کار را خودشان انجام می‌دهند، اما امروزه در فیلم سازی معمولاً از شخصی که خود اشراف کامل به عرصه بازیگری دارد (حتی گاهی از بازیگران مطرح)، استفاده می‌شود، تا این مسئولیت را به عهده گیرند و به نوعی بازیگران را کارگردانی کنند.

بازیگران نقش اصلی : بازیگرانی که نقش‌های مهم فیلم را بر عهده دارند، به ویژه نقش‌های اول و دوم.

بازیگران نقش مکمل: بازیگرانی که مکمل کننده نقشهای اصلی هستند و نقششان کمرنگتر از نقشهای اصلی میباشد ولی در کل نقششان پررنگ میباشد.

بازیگران نقش راکوردی : بازیگرانی هستند که نقششان بیشتر برای تکمیل کردن جاهای خالی فیلم نامه و نقشهای تکمیل کننده نقش های اصلی و مکمل میباشد.

بازیگران هنرور : نقش در فیلم که معمولاً فقط چهره آنها دیده میشود و یا با ذکر یک یا دو جمله همراه است و همین آن را از نقش سیاهی لشکر که کلمه‌ای به زبان نمی‌آورند و معمولاً جزئی از جمعیت بازیگران است، متمایز می‌کند.

بازیگران سیاهی‌لشکر : بازیگری که برای حضور در جمع، یا حضور تصادفی در صحنه‌ای، بی آنکه چهره هایشان مشخص بشود استخدام می‌شود.

برای پر کردن صحنه های فیلم :

بازیگران ذخیره : بازیگرانی که تهیه کننده و کارگردان در نظر دارند تا اگر بازیگری به هر دلیلی از ادامه بازی باز ماند بتوانند جایگزین نمایند.

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x