اجتماعی اردبیل استان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

رهبر انقلاب: اردبیلی‌ها جزو صفوف مقدّم میدان مجاهدت هستند

رهبر انقلاب: اردبیلی‌ها جزو صفوف مقدّم میدان مجاهدت هستند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

با نگاه تاریخی که نگاه می‌کنیم، این‌جوری است که دو نقطۀ برجسته و مهم [ملی و اسلامی] در تعامل مردم منطقه‌ی شما [اردبیل] با کشور ایران وجود داشته است… در ادامه هم همین‌جور بوده است؛ یعنی چه از همان زمان صفویّه که ملّای بزرگی مثل محقّق اردبیلی (رضوان اللّه علیه) در نجف محور علم و فقه شد… تا زمان ما، در مشهدِ ما مرحوم آقای آسیّد یونس اردبیلی، که مرجع تقلید بود و عالِم درجه‌ی یک مشهد ایشان بود… و همین‌طور علمای گوناگونی در بخشهای مختلف حضور داشتند. در مسئله‌ی جهاد و حضور در میدان مجاهدت هم اردبیلی‌ها انصافاً جزو صفوف مقدّمند.
اینکه در حدود ۳۵ هزار رزمنده از اردبیل روانه‌ی جبهه‌ها شده، رقم خوبی است، رقم بالایی است. این منطقه حدود ۳۴۰۰ یا بیشتر شهید داده و جانبازهای فراوان و خانواده‌های معظّم شهیدان [دارد]؛ اینها را باید حفظ کرد؛ شناسنامه‌ی اردبیل اینها است. ما در شناخت شهرها و استانهای خودمان نمیتوانیم به حدود جغرافیایی و مسائل اقلیمی و بقیّه‌ی چیزها اکتفا کنیم؛ عمده اینها است؛ شناسنامه‌ی اردبیل اینها است: سابقه‌ی علمی، سابقه‌ی جهاد، سابقه‌ی شهادت و حضور در میدانهایی که حیات ملّی در این میدانها تجدید شده، چه حیات سیاسی و جهادی و استقلال و مانند اینها، و چه حیات علمی؛ اینها خیلی مهمّند.
بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شهدای استان اردبیل که ۲۲ مرداد برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری این همایش در اردبیل منتشر شد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x