اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه مرکزی

ماجرای کتابت آیات قرآن روی کارتن پودر لباسشویی در اردوگاه اسرا

ماجرای کتابت آیات قرآن روی کارتن پودر لباسشویی در اردوگاه اسرا

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: اسرا در زمان جنگ دو دسته بودند، کسانی که در ابتدای جنگ به اسارت در آمدند و تحت نظارت صلیب سرخ بودند که حداقل‌هایی برای آنها لحاظ می‌شد و عده‌ای پس از عملیات‌های کربلای ۴ و ۵ که دولت عراق جهت اعمال فشار بر خانواده‌های ایرانی، برای فشار به دولت، تا پذیرش شرایط عراق اتفاق بیفتد، رژیم بعث اجازه ثبت‌نام در صلیب سرخ و سرکشی از اردوگاه‌ها را نداد که به عنوانی این اسرا مفقودین بودند.
درخواست قرآن و کتاب برای اسرا کردیم که مخالفت شد و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که یک‌سری کاغذ که از کارتن پودر لباس‌شویی بود را خیس و ورق‌ورق کرده و سپس خشک کرنیم و با مدادی که به‌سختی فراهم شد قسمتی از قرآنی را که هر کس حفظ بود بر روی برگه نوشته می‌شد و بین اسرا توزیع می‌شد تا خوانده شود.
فرماندهی پادگان ما بسیار معروف بود با نام نقیب جمال که بسیار درشت‌هیکل بود و رزمنده‌ای با نام مجید که سن او از من کمتر و به لحاظ فیزیکی هم بسیار کوچک‌تر بود را صدا زدند و از او خواستند تا به امام راحل (ره) توهین کند و او در پاسخ از بعثی‌ها خواست تا به صدام توهین کنند! جمال صدام را رهبر خود معرفی کرد و مجید امام راحل را رهبر جهانیان دانست و درحالی‌که خودش اسیر بود اما اعتقاد و باور خود را آزاده نگاه‌داشته بود؛ این اتفاق و دفاع از ولایت و قرآن موجب شد تا همه ابهت پوشالی دشمن فروبریزد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x