اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان: تا پایان سال ۷۰ درصد از معابر اصفهان به صورت مکانیزه نظافت می‌شوند

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان: تا پایان سال ۷۰ درصد از معابر اصفهان به صورت مکانیزه نظافت می‌شوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: ۷۰ درصد از معابر اصفهان تا پایان سال مکانیزه نظافت می‌شود.

مهدی بقایی در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری اظهار کرد: در بسته محیط زیستی که برای افق ۱۴۱۰ تعریف کردیم بخش‌های مختلفی به موضوع آب و پساب، انرژی و پسماند، فضای سبز و گونه‌های مختلف گیاهی اختصاص دارد.

او افزود: در کنار این موارد، ۲مبحث اساسی هوشمندی و مکانیزاسیون فعالیت‌ها و دیگری مشارکت شهروندان نیز لحاظ شده که مانند ۲بال باید در کنار هم فعالیت کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ درصد معابر به صورت مکانیزه نظافت می‌شد، گفت: امسال معابر ۴منطقه کاملاً به صورت مکانیزه نظافت می‌شود و حتی بن‌بست‌ها و کوچه‌های کم عرض را نیز با دستگاه جارو می‌کنیم که ۲ نمونه از این دستگاه‌ها در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری به نمایش گذاشته شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۰ درصد نظافت شهری مکانیزاسیون است، خاطرنشان کرد: به‌رغم اینکه حدود ۴میلیون متر مربع به شبکه معابر شهر اضافه شده است، این میزان تا پایان سال با خرید امکانات و دستگاه‌های جدید به ۷۰ درصد می‌رسد.

او افزود: برای امسال حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در زمینه مکانیزاسیون هزینه شده تا بخش زیادی از جاروهایی که کیفیت و کارایی لازم را ندارد به سرعت نوسازی شود.

راه‌اندازی ۸ نرم‌افزار در حوزه خدمات شهری

بقایی با تأکید بر اینکه علاوه بر مکانیزاسیون، در زمینه هوشمندسازی خدمات شهری نیز اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: حداقل هشت نرم‌افزار در این حوزه فعال است که از جمله آن کنترل و نظارت است که تک تک سد معبرها را مشخص می‌کند.

او با بیان اینکه از حدود هزار تن پسماند تولیدی روزانه شهر اصفهان، ۵۰ تن مواد سلولزی مانند پوشک بچه و ۵۰ تن شیرابه در پسماندها است، ادامه داد: در افق ۱۴۱۰ با مشارکت شهروندان باید ۲۰۰ تن از حجم پسماندهای شهری کم کنیم.

او افزود: در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری، هوشمندی و مکانیزاسیون ظهوری چشمگیر دارد که بی شک بستری برای فعالیت صاحبان ایده و دانش‌بنیان‌ها در آینده خواهد بود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x