اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر

سرعت در تحول و اجرای برنامه ها در دستور کار سازمان ثبت احوال کشور

سرعت در تحول و اجرای برنامه ها در دستور کار سازمان ثبت احوال کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دکتر هاشم کارگر، معاون وزیر و رئیس سازمان ثبت احوال کشور ضمن تبریک عید سعید غدیر خم با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران نظام ولایی است و ما خدا را شاکریم که شیعیان امیرالمومنین و ائمه معصومین علیهم السلام هستیم، اظهارکرد: روز گذشته حضور چند میلیونی مردم در جشن بزرگ عید سعید غدیر خم در سراسر کشور باعث افتخار و عزت و برافراشته شدن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی یعنی خدمت به مردم و در ارتباط با مردم بودن، گفت: رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی شامل ولایت و مردم است که رهبری معظم انقلاب با هدایت های داهیانه و ایستادگی مجاهدانه و مردم شریف ایران نیز در تمام صحنه ها و سخت ترین شرایط پای کار بودند و ما نیز باید به نظام اسلامی و مردم شریف خدمت رسانی کنیم و به عنوان مدیران مجموعه هوشیار باشیم.

معاون وزیر کشورگفت: حضور پرشور و خودجوش مردم در مراسم عید سعید غدیر خم را برگزار کردند که این امر بار سنگین مسئولیت را بر ما سنگین تر خواهد کرد.

وی افزود: برگزاری جشن عید سعید غدیر خم منجر شد تا تمام دشمنان بار دیگر اتحاد مردم شریف ایران را نظاره گر باشند.

دکتر کارگر در ادامه ضمن قدردانی از زحمات مدیران کل استان ‌ها و روسای ادارات و تمامی همکاران ثبت احوال در سراسر کشور که بی وقفه به دنبال اجرای سیاست ها و برنامه های سازمان ثبت احوال هستند، اظهارکرد: خوشبختانه در مدتی کوتاه توانستیم در نظام برنامه ریزی تحول ایجاد کرده و همچنین اقدامات موثری در قانون بودجه ۱۴۰۲ داشته و به سمت بهبود فرآیندها حرکت نماییم.

وی ادامه داد: ایجاد پایگاه سببی و نسبی و پایگاه خانوار و خانواده و ایجاد سامانه سهیم که یک افتخار بزرگ برای سازمان ثبت احوال کشور است نشان از اقدامات مثبت این سازمان است.

دکتر کارگر گفت: هم اکنون با اقدامات صورت گرفته در کشور سازمان ثبت احوال کشور جایگاه خود را در میان مردم و وزارت کشور پیدا کرده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ برای سازمان سال سرعت در تحول و اجرای برنامه ها خواهد بود، اظهارکرد:  در سال ۱۴۰۱ تحولات خوبی داشتیم اما با توجه به شناختی که به دست آوردیم با توان بیشتری پیش خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه هدف از چابک سازی ایجاد سازمانی هوشمند و مجازی است، افزود: امسال بحث شناسایی ادارات و نمایندگی هایی که امکان ادغام دارند را نیز در دستور کار قرار دادیم. این ادغام تنها به معنای کوچک کردن نیست بلکه بحث این است که خدمات الکترونیک را گسترش دهیم.

دکتر کارگر با تاکید بر اینکه تمام سازمان ها باید به سمت هوشمند سازی حرکت کنند گفت: خدمات باید به صورت ۲۴ ساعته و تحول گرایانه انجام پذیرد. درواقع ما اعتقاد داریم در سال ۱۴۰۲ نظام ساختاری باید تحول پیدا کند و از توانایی موجود در جهت بهبود اوضاع استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به ایجاد اداره کل امنیت فضای مجازی در ثبت احوال، گفت: این امر یکی از افتخارات سازمان بوده که در گذشته خلاء آن احساس می‌شد.

دکتر کارگر با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم دیگر ارتقای جایگاه سازمانی است که در این زمینه نقش مدیران کل استان ها بسیار موثر است، افزود: باید با اقدامات و ارائه خدمات بهتر جایگاه ثبت احوال را بیش از بیش افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت های سازمان ثبت احوال تولید و انتشار آمارهای انسانی است و حمایت وزیر کشور تاکنون در پیشبرد اهداف سازمان بسیار مهم و موثر بوده است، افزود: سازمان ثبت احوال کشور برای اولین بار امسال به صورت رسمی نرخ باروری را در کشور اعلام کرده است درواقع ما طبق قانون این امر را محقق کردیم و این نشان از ظرفیت موجود سازمان است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه نشانی نیز طبق قانون بودجه ۱۴۰۲ به عنوان مرجع نشانی اشخاص حقیقی بوده که در این زمینه نیز باید استان ها نیز این موضوع را اطلاع رسانی کنند، گفت: در حقیقت باید توانمندی های خود را اعلام کنیم و با عمل خود توانمندی های سازمان را در تمام عرصه ها نشان دهیم.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه در یک سال گذشته نیروی انسانی با دانش و توانمندی خود نیز توانست سامانه روابط سببی و نسبی را راه اندازی کند، افزود: دستور العمل پایگاه خانواده نیز به استان ها ابلاغ شده است که باید در این راستا دقت لازم را داشته و آن را اجرایی کنید.

وی گفت: برای این پروژه اعتباراتی در نظر گرفته شده است که پس از دریافت براساس عملکرد هر کدام از استان ها این اعتبار ابلاغ خواهد شد.

در پایان این نشست مدیران کل برخی استان ‌ها به طرح موضوعات استان خود پرداختند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x