اجتماعی استان

عواقب بی توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی

عواقب بی توجهی به علائم راهنمایی و رانندگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت: رانندگی به دلیل نقش مفید و ارزنده آن در حوزه حمل و نقل و ارتباطات انسانی، بخش مهمی از زندگی اجتماعی محسوب می شود و همانگونه که هر اجتماع به نظم و انضباط نیاز دارد تا از مسیر دلخواه خود منحرف نشود، در فرهنگ و رفتار رانندگی نیز برای جلوگیری از هرج و مرج و دفع خطرات احتمالی آن، برقراری انضباط و توجه به نظم و حق و حقوق دیگران، امری ملزوم و ضروری است.

وی افزود: انضباط در رانندگی که از آن به «انضباط ترافیکی» نیز تعبیر می شود؛ میزان پایبندی شهروندان به قوانین راهنمایی و رانندگی است یعنی هرکس موظف است برای بقا و حفظ امنیت جامعه به قوانین و مقررات پایبند باشد چرا که پایبند نبودن به قوانین و مقررات اجتماعی، به ویژه فقدان انضباط ترافیکی به افزایش آمار تصادفات و کشته ها و تلف شدن منابع پر مایه انسانی و عدم احساس امنیت در جامعه منجر می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان در پایان خاطرنشان کرد: سرپیچی عامل انسانی از قوانین و اصول رانندگی و بی توجهی به علایم و اخطارهای راهنمایی و رانندگی یکی از دلایل شایع بروز تصادفات و صدمات ناشی از آن به شمار می رود. طبق آمارها در ۷۱ % تصادفات، عامل انسانی و تنها ۱۸% نقص فنی و در ۱۱%، مهندسی ترافیک موُثر بوده است.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x