اجتماعی استان بین الملل تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر

وقتی مهمانی ده کیلومتری غدیر، ۵ دروغ تاریخی جریان غربگرا را برملا می‌کند!

وقتی مهمانی ده کیلومتری غدیر، ۵ دروغ تاریخی جریان غربگرا را برملا می‌کند!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دروغ اول؛ مردم دوستی و طرفداری از مردمجریان پرهیاهوی غربگرا همیشه مدعی طرفداری از مردم هستند و از طرف دیگر، جریان انقلابی حامی نظام را مقابل مردم، روایت می کنند. حالا به این صحنه دقت کنید: مطابق آمار رسمی حدود ۶ میلیون ایرانی نوروز امسال به مشهد مقدس سفر کرده اند؛ هر ساله بیش از ۴ میلیون ایرانی به راهپیمایی اربعین می روند؛ میلیونها ایرانی همین جمعه گذشته در جشنهای متعدد عید غدیر در سراسر کشور با طیب خاطر شرکت کرده اند؛ از همه طیفها، سلیقه ها و تیپهای شخصیتی و اجتماعی هم در بین این جمعیت چندین میلیونی حاضر بوده است. طبیعتا جریانی که خود را طرفدار مردم ایران می داند باید از این کنش جمعی میلیونها ایرانی استقبال کند، خوشحال باشد! اما واکنش رسانه ها و چهره‌های جریان غربگرا به این حضورهای میلیونی؛ در بهترین حالت سکوت بود و در اکثر موارد تیترها و نوشته هایی علیه این اتفاقات.
آیا اکنون ادعای مردم دوستی از سوی این جماعتِ مخالف مردم، پذیرفتنی است؟! شاید از نظر این جماعت غربزده، میلیونها ایرانی حاضر در جشن غدیر یا مراسم اربعین، جزو مردم محسوب نمی شوند!
دروغ دوم؛ حق با اکثریت استچندین دهه است که اصلاح طلبان شعار میدهند «حق با اکثریت است»؛ اکنون در یک رویداد بی نظیر، میلیونها نفر در یک رخداد اجتماعی شرکت کرده اند؛ در مقابل، جماعت اندکی از مردم – که بخش قابل توجهی از همان جماعت اندک هم مردم نبودند بلکه اغتشاشگران تجزیه طلب بودند-، در اغتشاشات پاییز گذشته دست به شورش زدند و امنیت جامعه را بر هم‌زدند. واکنش جریان غربگرا در برابر رفتار این دو دسته را با هم مقایسه کنید؛ جمعیت میلیونی مهمانی غدیر اکثریت است یا اندک اغتشاشگران و آشوبگران پائیز ۱۴۰۱؟ از نظر جریان غربگرا در مقام شعار و حرف، حق با اکثریت است اما در عمل، حق با اقلیتی است که نظرشان با غربگراها یکی باشد؛ ولو این اقلیت، جماعت مزدور تجزیه طلب و اراذل قاتل جان مردم باشند.
دروغ سوم؛ جمهوری اسلامی با شادی و نشاط مردم مخالف استسالهاست جماعت غربزده روشنفکرنما در رسانه ها و تریبونهای خود فریاد می زنند که اسلام دین گریه است! جمهوری اسلامی فقط برای گریاندن و عزاداری برنامه دارد! جمهوری اسلامی در حال سرکوب شادی جوانان است و دهها ادعای مشابه اینها.
حالا پس از سالها یک قوه عاقله در حاکمیت با پیشنهاد مجموعه های مردمی، تصمیم گرفته از برپایی باشکوه یک جشن مذهبی مردمی با ابعاد ملی، حمایت کند. میلیونها نفر ایرانی آمده اند در یک جشن، بدون هیچ گونه هنجار شکنی و بدون عبور از خط قرمزهای اجتماعی و قانونی، یک خاطره جمعی ماندگار در اذهان خود و جامعه ثبت کرده اند؛ طبیعتا کسانی که آن ادعاهای ذکر شده را مطرح می کردند، اکنون باید از این جشن و شادی، استقبال کنند. اما نه تنها استقبال نکردند بلکه تا توانستند علیه آن فضاسازی کرده و وارونه نمایی کردند. روایت غربگراها از مهمانی غدیر، روایت تلخ کامی، بی نظمی، کثیفی، بی برنامگی و کلافگی بود.
دروغ چهارم؛ مردم ایران غم زده، ناراحت و افسرده هستنددر ادامه ادعای قبلی، جریان غربگرا مدعی است، جمهوری اسلامی کاری کرده که مردم ایران جزو غمگین ترین و افسرده ترین مردم در دنیا باشند. اکنون که میلیونها ایرانی در یک راهپیمایی و جشن بزرگ، جمع سالم شاد خانوادگی و مردمی را تجربه کرده اند و از کودک و بزرگ سر از پا نمی شناسند، غربزده ها، از این شادی، عصبانی شده اند و عمدا این شادیها را نمیبینند؛ احتمالا شادی از نظر این مدعیان مسلمانی، صرفا محدود بر مستی و عربده کشی در خیابان، رقص دختران و زنان نیمه عریان در کنار مردان، رفتن به کازینو و بار و دیسکو و رفتارهایی شبیه به اینهاست!
دروغ پنجم؛ جمهوری اسلامی، مردم و جوانان را دین گریز کرده استاز بدیهی ترین گزاره هایی که مراسماتی مانند مهمانی ده کیلومتری غدیر، آن را اثبات می کنند، رد نظریات جامعه شناسان سکولار درباره دین گریز شدن مردم و جوانان ایرانی طی چهار دهه گذشته است. حضور عاشقانه میلیونها ایرانی در یک جشن دینی به عشق امیرالمومنین، در کنار بروز و ظهور رفتارها و کنشهای متنوع دین مدارانه، جز نشانه دینداربودن این مردم، معنای دیگری ندارد. ظهور همدلی مومنانه و اخوت جوانمردانه و بروز محبت عاشقانه به اهل بیت در این جشن بزرگ، در واقع بروز و ظهور ملاکهای دینداری و دین‌ورزی است؛ آن هم از سوی تیپهای شخصیتی متنوع و مختلف مردم.
طبیعتا باز هم می توان به این دروغها، مواردی را اضافه کرد؛ اما نکته مهم این است که مهمانی غدیر، همچون خود حادثه غدیر، توانست پرده‌های نفاق را کنار بزند و ذات و واقعیت جماعتی مسلمان‌نما را آشکار کند.

حسین نقی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x