اجتماعی استان بین الملل تصاویر دین و اندیشه

زائران عتبات عالیات دریافت یا تمدید گذرنامه خود را به ساعات پایانی قبل از سفر موکول نکنند

زائران عتبات عالیات دریافت یا تمدید گذرنامه خود را به ساعات پایانی قبل از سفر موکول نکنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان در برنامه تلویزیونی صبحونه از صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به الزام داشتن گذرنامه جهت خروج از کشور، از زائرین عتبات عالیات که تاکنون اقدام به دریافت یا تمدید گذرنامه خود اقدام نکرده اند خواست این موضوع را به ساعات پایانی قبل از سفر موکول نکرده و از همین الان اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ نعمت اله طاهرپور در گفتگوی زنده برنامه صبحونه صداو سیمای مرکز اصفهان با اشاره به خیل مشتاقان سفر به عتبات عالیات در استان به ویژه در ایام محرم و صفر و اربعین حسینی، لازمه سفر به خارج از کشور به خصوص سفرهای زیارتی را داشتن گذرنامه به عنوان یک سند هویت بین المللی عنوان کرد و گفت شهروندانی که قصد سفر در این ایام را دارند حتماً باید نسبت به مشخص کردن وضعیت گذرنامه خود اقدام کنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه در زمان سفر گذرنامه باید بالای ۶ ماه اعتبار داشته باشد، افراد متقاضی حتما به زمان سفر خود توجه داشته باشند و چنانچه میدانند در طول سفر از این اعتبار کم خواهد شد حتماً از هم اکنون اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان گفت: افرادی هم که گذرنامه آن ها اعتبار دارد از وجود و عدم فقدان گذرنامه و سلامت فیزیکی آن اطمینان حاصل کرده چراکه گذرنامه هایی که مخدوش باشند قابلیت بهره برداری نداشته و باید نسبت به تعویض آن ها اقدام نمود.

این مقام اتظامی تصریح کرد: با توجه به تجربیات سال های گذشته که شاهد این مسئله بوده ایم بعضاً متقاضیان مسائل و ملاحظات ذکر شده را رعایت نکرده و همین موضوع باعث ایجاد سردرگمی افراد و تراکم زیادی در مراکز صدور گذرنامه شده لذا برای اینکه امسال به این مشکلات مواجه نشویم و متقاضیان با چالش روبرو نشوند و از طرفی بتوانیم خدمات بهتر و مطلوبتری به افراد ارائه کنیم لازم است که زائرینی که قصد مسافرت به عتبات عالیات را دارند این نکات را مدنظر قرار دهند.

سرهنگ طاهرپور در ادامه به شرایط جدیدی که برای سفرهای زیارتی خارج از کشور درنظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: امسال همکاران بنده در فراجا هماهنگی هایی را بادولت عراق جهت تنظیم یک سند مسافرتی زیارتی به عنوان پروانه گذر زیارتی انجام داده اند که برتری و مزیت این پروانه نسبت به گذرنامه های رسمی را می توان قیمت پایین تر و صدور سریع تر آن عنوان کرد که به محض اجرایی شدن قطعاً از طریق پلیس اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان در پایان بار دیگر به شهروندان توصیه کرد از همین الان برای دریافت یا تمدید گذرنامه خود اقدام کنند و این موضوع را به ساعات پایانی قبل از سفر موکول نکنند همچنین افرادی که متقاضی سفر بوده و مشمول اخذ کارت ملی هستند چنانچه تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده اند هرچه سریعتر با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت این موضوع را پیگیری کنند. متقاضیانی هم که کارت پایان خدمت آن ها قدیمی است نسبت به تعویض کارت پایان خدمت خود و اخذ کارت پایان خدمت هوشمند اقدام کرده تا در زمان صدور گذرنامه با مشکل مواجه نشوند.

محمد امین اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x