اجتماعی استان اصفهان تصاویر فرهنگ و هنر مرکزی

حجت‌الاسلام محسن مظاهری: در ادارات دولتی استفاده از هر گونه لوازم آرایشی غلط و برخورد می شود

حجت‌الاسلام محسن مظاهری: در ادارات دولتی استفاده از هر گونه لوازم آرایشی غلط و برخورد می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

حجت‌الاسلام محسن مظاهری امروز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، با تبریک میلاد امام موسی کاظم (ع) و اعیاد دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: غدیر، روز ابلاغ مسئولیت به عامه مردم بود.
وی با بیان اینکه عید غدیر روز اخذ مسئولیت و تعهد از انسان‌ها در مقابل امامت بعد از نبی مکرم اسلامی است، تصریح کرد: اصل نخستین زندگی بشر، بی‌تفاوت نبودن او نسبت به مسائل پیرامونی است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، افزود: غدیر، روز ابلاغ حاکمیت الهی بود و علت خانه نشینی حضرت علی پس از حدود ۷۰ روز بعد از واقعه غدیر، عدم مسئولیت پذیری و نقش آفرینی مردم در آن برهه تاریخی بود.
وی تصریح کرد: مهمترین موضوعی که می‌تواند حضور مردم در مواجهه با اتفاقات و حوادث را پررنگ‌تر کند، تذکر دادن و یادآوری کردن است؛ این مصداق همان امر به معروف است.
به گفته مظاهری، فریضه امر به معروف و نهی از منکر بالاترین فریضه در بین همه عبادت‌ها است و در طول تاریخ هم هر جامعه‌ای که در موضوع امر معروف و نهی از منکر کوتاهی کرده‌اند، دچار انحراف و گرفتاری شده و طاغوت‌ها از آنان سو استفاده کرده‌اند.


دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: اگر مردم یک جامعه مسئولیت پذیر باشند و اجازه بروز و ظهور منکرات را ندهند، آن دوره، دوره سربلندی و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) خواهد بود.
وی افزود: لازمه تحقق ظهور، احساس مسئولیت کردن مردم و اجازه ندادن به ظهور انحرافات و منکرات در جامعه است؛ خوشبختانه این رویه در حال فراگیر شدن در میان اقشار مختلف مردمی است.
حجت الاسلام مظاهری با اشاره به تصویب لایحه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در آینده نزدیک در مجلس یازدهم، اظهار کرد: با تصویب این لایحه، بویژه در حوزه مطالبه‌گری شاهد روند بسیار بهتری نسبت به قبل خواهیم بود.
وی تصریح کرد: مدل مطالبه‌گری در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بر مبنای عقلانیت است و ستاد نیز وظیفه خود را مطالبه عمل به قانون و حمایت از نهادها برای انجام و اعمال قانون و همچنین مطالبه نسبت به ترک فعل‌ها در سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف می‌داند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار کرد: حمایت از گروه‌های مردمی و تشکل‌های فعال در حوزه امر به معروف، حمایتی ویژه است که با قانونمندتر شدن فعالیت‌ها این حمایت هم گسترده‌تر و بهتر خواهد شد.وی با اشاره به اینکه مردم حق دارند مطالبه انجام معروف یا ترک منکر داشته باشند، خاطر نشان کرد: هیچ مسئول و مدیری اجازه ندارد مانع کار و اقدام مطالبه گران شود و همه مردم و مسئولان باید در برابر آمران به معروف پاسخگو باشند، ضمن اینکه آمر به معروف نیز باید با رعایت همه جوانب و شرایط، اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کند.
حجت الاسلام مظاهری با اشاره به شماری از مسائل پیگیری شده توسط ستاد امر به معروف، خاطر نشان کرد: آب مسئله اول استان بوده و مدیریت استان در این بخش نگاه خوبی به مسئله دارد. این مهم را در سطح ملی پیگیری کرده و جلساتی را معاون وزیر نیرو برگزار شده است.
وی اظهار کرد: جوانی جمعیت و غربالگری و مطالبه نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش هم از جمله موضوعات دیگری بوده که توسط ستاد امر به معروف استان، پیگیری و مطالبه شده و به نتیجه مطلوب رسیده است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه ۲۴۰ دستگاه و نهاد استان اصفهان در زمان حاضر شورای امر به معروف در مجموعه خودشان تشکیل داده‌اند، ادامه داد: کار این شورا برخورد نرم مومنانه و محترمانه با کارکنان همان مجموعه است. در واقع کار این افراد کمک به حل مشکلات درون سازمانی است.
وی در ادامه با بیان اینکه در موضوع حجاب و عفاف، متولی امر وزارت کشور است، اظهار کرد: در این بخش شاهد ترک فعل‌های بلندمدت ۳۰ و ۴۰ ساله هستیم که البته در چند ماه گذشته وضعیت بسیار بهتر شده و بسیاری از مدیران و مجموعه‌ها پای کار آمده‌اند.
به گفته مظاهری، امروز مسئله اول کشور دانستن و آگاهی دادن است؛ دشمنان با استفاده از ابزار رسانه و فضای مجازی هرآنچه را که خواسته پیش برده که البته ما نیز باید برای اطلاح این موارد تلاش کنیم.
وی به موضوع تشکیل وزارت خانواده و جوانان اشاره کرد و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بیش از یک سال است که پیگیر تشکیل این وزارتخانه است. اگر این وزارتخانه تشکیل شد مسائلی مانند حجاب و عفاف که با امنیت و آرامش خانواده‌ها نیز رابطه مستقیم دارد، بهتر پیگیری شده و حل خواهد شد.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان فرقه‌ها را از جمله مهمترین عوامل سست شدن مبانی اعتقادی جوانان و نوجوانان برشمرد و گفت: امروز کشورهای زیادی درگیر این فرقه‌ها هستند و یکی از مهمترین عوامل ترویج این فرقه‌ها، ضعیف شدن بنیان‌های اعتقادی و معنوی است.
وی با تاکید بر اینکه امروز شاهد یک جنگ شناختی و ترکیبی از سوی دشمن بر علیه ایران اسلامی هستیم، اظهار کرد: فعالان رسانه و روزنامه‌نگاران، در خط مقدم مقابله با این جنگ شناختی و همه جانبه هستند.
مظاهری به برگزاری اجتماع بزرگ خانوادگی ریحانه در میدان امام حسین (ع) اصفهان اشاره کرد و گفت: این اجتماع روز چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه برگزار خواهد شد. حجت‌الاسلام مهدی مظاهری در سوال خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز؛ در ارتباط با آرایش برخی کارکنان ادارات در محل کار گفت : در ادارات دولتی استفاده از هر گونه لوازم آرایشی غلط و برخورد می شود. در ادارات دولتی باید عفاف و حجاب رعایت شود و نمی توانند از لوازم آرایشی استفاده کنند و در قانون کاملاً مشخص است و اگر رعایت نشود مدیر باید پاسخگو باشد.وی در ارتباط با سوال دیگر خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز در رابطه با اهانت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری به رسانه ها گفت؛ منظور آنها رسانه های غربی بوده است و در جلسه عذرخواهی انجام شد.در جنگ شناختی تنها رسانه های داخلی است که می تواند اقدام رسانه های غربی را سرکوب کند و تنها رسانه های داخلی است که می تواند در جنگ این رسانه های خارجی و دشمن اقدام کند.

علیرضا اقتصاد

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x