اجتماعی استان اصفهان تصاویر سیاسی مرکزی

استفاده از ظرفیت های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل

استفاده از ظرفیت های علمی و هنری برای گسترش دیپلماسی ملل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

دکتر سید امیر مسعود شهرام نیا در این خصوص اظهار داشت: کنگره با  همکاری تشکل های دانشجویی و اتحادیه انجمن های علوم سیاسی کشور طی روزهای ۱۸ و ۱۹ برگزار می‌شود. 

وی بیان داشت: پیشتر نقش  مکان های علمی و آکادمیک در برگزاری چنین  کنگره های کمرنگ تر بود و این در حالی که  امروزه برای شکل دهی دیپلماسی عمومی شاهد ورود جدی مراکز علمی و دانشگاهی و اساتید علوم سیاسی، روسای دانشگاه ها و دانشجویان هستیم و از ظرفیت دانشجویان خارجی و سفرا در جهت تقویت تعاملات علمی بهره گرفته شده است.

دبیر علمی فرهنگی نخستین کنگره بین المللی دیپلماسی ملل افزود: تاکنون روابط بین المللی بر مبنای روابط سیاسی بوده است و درصورتی که با مراودات علمی، فرهنگی و هنری، ورزشی نیز می‌توان انواع  دیپلماسی عمومی و روابط بین المللی را شکل داد.

وی گفت:استان ها و شهرهای ایران هر یک  ظرفیت های خاص خود را دارد  و می‌توان از این ظرفیت و جاذبه های گردشگری، اقتصاد و صنعت برای دیپلماسی عمومی بهره برد.

وی گفت: برای رسیدن به این هدف نمی‌توان طی دو روز برگزاری کنگره به گسترش دیپلماسی ملل دست یافت بلکه با استمرار آن ممکن خواهد بود. 

دکتر شهرام نیا بیان داشت : در این کنگره دو روزه شاهد حضور دیپلمات ها و سفرای کشورهای اتریش، لهستان، کرواسی، مالزی، تاجیکستان، رومانی، روسیه، کره جنوبی، بولیوی، ونزوئلا، فیلیپین، فنلاند هستیم.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x