اجتماعی استان تصاویر فارس

یوسف کارگر فرماندار: در کارگروه آسیب های اجتماعی شهرستان استهبان به صورت ویژه در استان دیده شود

یوسف کارگر فرماندار: در کارگروه آسیب های اجتماعی شهرستان استهبان به صورت ویژه در استان دیده شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری استهبان :

با حضور فرماندار استهبان: جلسه کارگروه آسیب های اجتماعی با موضوع پیشگیری از خودکشی تشکیل شد. با حضور یوسف کارگر فرماندار استهبان ،دادستان ،دکتر رضایی مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی فارس و دیگر رؤسای ادارات کارگروه آسیب های اجتماعی با موضوع خودکشی در محل فرمانداری تشکیل شد.
یوسف کارگر با بیان اینکه اجرای طرح سند ملی پیشگیری از خودکشی در شهرستان نیاز به مساعدت دارد چرا که ظرفیت شهرستان پاسخگو نیست، گفت: لازم است شهرستان به صورت ویژه در استان دیده شود و نیروهایی در این بخش تزریق شود.
وی افزود :حضور یک نفر روانپزشک در هفته برای جمعیت شهرستان کافی نیست ضمن اینکه بخش روانپزشکی بیمارستان هنوز راه اندازی نشده و بیمه مانع خدمات رسانی به مردم می شود.
یوسف کارگر فرماندار استهبان با بیان اینکه خودکشی در شرع- قانون و دین ما عملی قبیح می باشد،افزود : در قدیم حتی مراسم هم گرفته نمی شد اما اکنون این موضوعات کنار رفته و مراسمی برگزار می کنند گویا قهرمانی از دنیا رفته است.
وی اظهار داشت : ادارات مرتبط نماینده خود را در حوزه خودکشی به شبکه بهداشت معرفی کنند تا گامی در جهت کاهش آمار خودکشی در شهرستان برداریم . و این هم اجر دنیوی و هم اخروی دارد چر اکه نجات جان انسان مطرح است
در ابتدای این نشست دکتر رضایی مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن ارائه سند ملی پیشگیری از خودکشی با بیان اینکه خودکشی توانسته سالهای از دست رفته عمر را در کشور پررنگ کند خواهان همکاری همه ادارات و ارگان ها شدند تا بتوانیم مردم را توانمند کنیم که علائم خطر شناسایی شود.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x