نخستین جلسه مدورسانه دروزارت فرهنگ وارشاد اسلامی

نشست خبری رویداد ملی مد و لباس «رستا» (با محوریت مد و رسانه) در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باحضور مهسا فرزان دبیر اجرایی رویداد مدورسانه و شیواانصاری خبرنگار رسانه ای واستاد عباس صیادی تهیه کننده وکارگردان در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در ابتدای این نشست علیرضا رضایی عضو شورای سیاستگذاری این رویداد در سخنانی کوتاه گفت: ما در دوره جدید تلاش می‌کنیم که ویژند‌ها حضور پررنگ‌تری در نمایشگاه مد و لباس داشته باشند.

موضوع رسانه در حوزه مد و پوشاک نقش‌هایی دارد که باید به تمام جنبه‌های آن توجه کنیم.

امیدوارم گامی ولو کوچک در این موضوع برداریم.در ادامه این نشست مهسا فرزان دبیر اجرایی این رویداد درخصوص انتخاب نام رستا برای این نمایشگاه گفت: این نام از رستگاری می‌آید و ما منظورمان همان مقصد نهایی است که می‌خواهیم رسانه در زمینه مد به آن برسد.

این ایده از جایی آمد که ما دغدغه عملکرد رسانه را از ۱۰ سال پیش حس می‌کردیم و حالا به دنبال این فرهنگسازی هستیم.وی افزود: ما برای این رویداد برنامه‌های مختلفی داریم مثل استفاده از منتور‌هایی که صاحب نظر حوزه‌های مد و رسانه هستند و با رزومه‌ای که دارند می‌توانند کمک کنند به جوانانی که در این رویداد شرکت می‌کنند. در جشنواره‌های پیشین صرفا فضا تئوری بوده، اما در این رویداد ما چند ساعتی هم تئوری‌هایی که توسط منتور‌ها مطرح می‌شود را به صورت عملیاتی هم اجرا می‌کنیم.

البته در این رویداد تولید نداریم و فقط طراحی انجام می‌شود.وی ادامه داد: ساخت کلیپ و بخش تیزر‌های تبلیغاتی برند‌ها نیز در این رویداد اتفاق می‌افتد و با حضور نویسندگان در کنار خبرنگاران می‌توان محتوای متنی مناسبی نیز تولید کرد. ما در این رویداد می‌خواهیم کار گروهی را نشان دهیم و به ترکیب استاندارد نویسندگان و طراحان برسیم.

فرزان درخصوص چشم انداز این رویداد هم عنوان کرد: استانداردسازی استفاده از رسانه در صنعت مد چشم‌انداز اصلی ما برای این رویداد است و می‌خواهیم تا چهار یا پنج سال آینده یک معرفی درست در جهان برای ویژند‌ها و صاحبان برند داشته باشیم و به برند‌ها بگوییم برای حضور قدرتمند در بازار‌های مختلف باید از ظرفیت رسانه استفاده کنند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که جشنواره مد فجر به رویدادی جهانی و تاثیرگذار تبدیل شود، به همین دلیل ما رویداد رستا تا زمان برگزاری جشنواره مد فجر ادامه می‌دهیم و این رویداد‌ها را یه نوعی به یکدیگر متصل می‌کنیم و دنبال این هستیم که این رویداد را در شهر‌های دیگر نیز ادامه دهیم.

دبیر اجرایی رویداد رستا اضافه کرد: ما می‌خواهیم در خروجی رستا بچه‌ها به یک استقلال در زمینه طراحی و خلق برسند اگرچه آن رویداد در همان روز برگزاری جمع بندی می‌شود و نفرات برگزیده انتخاب می‌شوند تا از ظرفیت‌شان در برند‌های مختلف استفاده شود.

پنج محور استایل سازی و طراحی محصول، عکاسی، ساخت تیزر تبلیغاتی، بسته‌بندی و برنامه فروش و تولید محتوای رسانه‌ای بخش‌های اصلی این رویداد محسوب می‌شوند.فرزان در پایان سخنانش گفت: ما لینکی را در نظر گرفتیم که در پوستر‌های این رویداد هست و می‌توان از آن طریق ثبت نام کنند. ما می‌خواهیم از ظرفیت اهالی رسانه و صنعت مد استفاده کنند. اگرچه ما بر این باوریم که صنعت مد خودش یک رسانه است و رسانه در کنار آن مثل یک مکمل عمل می‌کند، به همین دلیل در این رویداد اهالی رسانه حوزه مد می‌توانند در بخش تخصصی خود ثبت نام کنند و در این رویداد حضور داشته باشند.

دبیر اجرایی رویداد ملی مد و لباس «رستا» که مقدمه دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر است، از برگزاری این برنامه فرهنگی و هنری در ۵ محور مختلف خبر داد.در ادامه نشست از پوستر رویداد رستا که به نوعی پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر است رونمایی شد.رویداد رستا که ویژه فعالین و صاحبان ایده در حوزه مد و رسانه است، ۲۴ تیر در سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی با حضور ویژند‌های مطرح کشور برگزار می‌شود.

در ادامه خبرنگاران داخلی و بین المللی و صاحب نظران و فعالان فرهنگی صحبتها و سئوالاتی از دبیر اجرایی رویداد ملی مد و لباس «رستا» نمودند.

در این بین استاد عباس صیادی تهیه کننده وکارگردان وپژوهشگر آموزش بازیگری فیلم در سخنان خود ضمن پاسخ به سئوالات چندی از خبرنگارن و فعالان حوضه مد و لباس طی صحبتهای یکی از فعالان حوضه مد ولباس در مورد اینکه میگویید لباس ایرانی یک نوع پوشش بیشتر نمیباشد استاد فرمودند که اشتباه برخی از مردم این است که فکر میکنند با حمله بنی امیه به ایران و فتح ایران حجاب وارد ایران شده است.

ایشان فرمودند که من سه سال ونیم در مورد دوره تاریخی ساسانیان برای سریال آذین تحقیق نموده ام فقط برای یکی از نقشها ۳۵۰ مدل لباس طراحی شده و در این تحقیقات متوجه شدم که قبل از حمله بنی امیه به ایران آقایان و خانمها هر دو حجاب داشته اند و متاسفانه هر استان فقط یک نوع لباس را با عنوان لباس محلی معرفی کرده اند در حالی که در دوره های مختلف در استانها لباسهای متفاوت و زیبایی می‌پوشیدند که بعضی از استانها صدها نوع پوشش دارند که میتوان آنها را به روز کرد و از آنها برای طراحیهای به روز شده بهترین استفاده راکرد ویا میتوان شعرهای شعرای ایرانی و نمادهای ایران را در لباسها به کار برددر ادامه استاد فرمودند چرا باید ما از مافیا نگذریم و الگویی در بخش مد ولباس در جهان نشویم حداقل در حوضه مقاوت که ایران در این کشورها الگو میباشد و از این پتانسیل میتوان بهترین استفاده را کرد تیران زمانی الگوی فرهنگی جهان بود وباز هم میتواند در حوضه مد ولباس الگوی لباس ایرانی درجهان باشدایشان خاطر نشان کردند در دوره قبل نمایشگاه تولید کنندگانی بودند که به آنها میگفتند آیا لباسی که تولید کردید خودتان میپوشید و در شهر راه میروید گفتند نه ما به هیچ وجح نمیتوانیم این کار را انجام دهیم حال این تولیدات را به خورد مردم میدهند آیا زمان آن نرسیده که مثل کشورهای دیگر قوانینی طراحی شود که در فیلمها ، تلوزیون و مدارس لباس مناسب با فرهنگ ایرانی و زیبا استفاده نمایند؟

مهسا فرزان دبیر اجرایی رویداد مدورسانه

شیوا انصاری

انتهای پیام /*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x