اجتماعی تصاویر سیاسی

نگاهی بر حواشی رسانه‌های خارجی درباره مذاکرات؛ نقشه جدید غرب با طرح «توافق موقت»/ رسانه‌های غربی چه هدفی از اخبار انحرافی مذاکرات دارند؟

نگاهی بر حواشی رسانه‌های خارجی درباره مذاکرات؛ نقشه جدید غرب با طرح «توافق موقت»/ رسانه‌های غربی چه هدفی از اخبار انحرافی مذاکرات دارند؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

نگاهی بر حواشی رسانه‌های خارجی درباره مذاکرات؛

نقشه جدید غرب با طرح توافق موقت/ رسانه‌های غربی چه هدفی از اخبار انحرافی مذاکرات دارند؟.در واقع از این موضوع نیز نباید غافل شد که رسانه های غربی و معاند قصد دارند با ایجاد انحراف های خبری در نحوه مذاکرات هم در نظم مذاکرات اخلال ایجاد کرده و هم دستاوردهای اقتصادی ایران را که در طول یکسال گذشته با وجود حضور در سازمان های همکاری مختلف و سیاست همسایه ای و منطقه ای ایجاد شده را تحت شعاع قرار دهد تا گشایش های اقتصادی که نتیجه دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم بوده را به نحوی به مذاکرات ربط داده و اثرات روانی ایجاد کند و در نتیجه سفره مردم و آرامش ایجاد شده در اقتصاد داخلی را هنوز هم با روند مذاکرات گره بزند.هیچ توافق موقتی در کار نیست
موضع‌گیری جدید مقام‌های ایرانی همزمان با مسئولان امریکایی و اروپایی در واکنش به خبر «توافق موقت» بر مجعول بودن آن مهر تأیید زد. یک سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گزارش میدل‎‌ایست‌آی راغلط و گمراه‌کننده خواند. همزمان نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد هم اعلام کرد: «هیچ توافق موقتی به جایگزینی برجام در دستور کار نیست.» در همین حال «پیتر استانو»، سخنگوی ارشد اتحادیه اروپا هم نسبت به این خبر واکنش نشان داد و گزارش‌های ادعایی درباره توافق موقت را گمانه‌زنی خواند و افزود که تحول جدیدی در رابطه با برجام رخ نداده است.
فارغ از آنچه در روند تبادل پیام ایران و غرب برای حل پرونده مذاکرات رفع تحریم‌ها می‌گذرد، مقام‌های امریکایی در مواضع اعلامی، همچنان ادعاهای نخ‌نمای خود مبنی بر مقصر بودن ایران در ایجاد بن‌بست در مذاکرات را تکرار می‌کنند. «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه امریکا در جدیدترین موضع‌گیری خود در زمینه مذاکرات ادعا کرده است: «ما از روز نخست به‌دنبال مشخص شدن این بودیم که آیا بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام امکان‌پذیر است یا نه و تلاش‌های قابل توجهی هم در این راستا کردیم، همان طور که شرکای اروپایی ما و روسیه و چین نیز این کار را کردند، اما ایران یا نتوانست و یا نخواست آنچه برای بازگشت به پایبندی به برجام ضروری بود را انجام دهد. بنابراین، روی برجام متمرکز نیستیم.».

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x