اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان خبر داد: تولید سفره قلمکار ۳۵۰ متری توسط ۴۰ هنرمند شاخص در هفته صنایع دستی

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان خبر داد: تولید سفره قلمکار ۳۵۰ متری توسط ۴۰ هنرمند شاخص در هفته صنایع دستی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: برنامه تولید سفره قلمکار ۳۵۰ متری توسط بیش از ۴۰ هنرمند شاخص قلمکار اصفهان از روز دوشنبه ۲۲ خردادماه تا پایان هفته جاری در محوطه اطراف سی و سه پل برگزار می‌شود.

کمال حیدری با اعلام این خبر گفت: هفته صنایع دستی فرصتی ارزشمند برای تبدیل صنایع دستی از یک موضوع صرفاْ هنری به موضوعی اجتماعی و جلب توجه عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان به این صنعت است.

او با تأکید بر اینکه اجتماعی‌سازی صنایع دستی از رویکردهای مهم مدیریت شهری اصفهان به شمار می‌رود، افزود: پاسداشت هویت و شخصیت صنایع دستی و به ویژه گرامیداشت هنرمندان فعال در این عرصه که از سرمایه‌های اصلی این شهر به شمار می‌روند، مبنای طراحی و اجرای چندین ویژه برنامه از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان در این ایام قرار گرفته است.

تعامل نزدیک مردم با هنرمندان در «نمایشگاه چهارباغ هنر»

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی و نشست تجلیل از هنرمندان صنایع دستی اصفهان که روز ۲۰ خردادماه با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهردار اصفهان، جمعی از مدیران و عموم شهروندان در هتل عباسی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های هفته صنایع دستی که با مشارکت اتحادیه صنایع دستی اصفهان طراحی و اجرای آن از روز ۲۰ خردادماه در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی آغاز شده است، «نمایشگاه چهارباغ هنر» است که در این هفته از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان عموم شهروندان است.

او تصریح کرد: در هر روز از این برنامه، استادکاران یکی از رشته‌های صنایع دستی مانند قلمکاری، قلمزنی، میناکاری و غیره در غرفه‌هایی مشغول تولید اثر می‌شوند و شهروندان می‌توانند از نزدیک با نحوه کار آنها آشنا شوند.

به گفته حیدری، این برنامه اثرگذاری قابل توجهی بر کودکان و نوجوانان دارد و می‌تواند زمینه آشنایی و علاقمندی آنها را با رشته‌های صنایع دستی فراهم کند.

تولید پارچه قلمکار ۱۰۰ متری توسط مردم در «همکار قلمکار»

«هم‌کار قلمکار» عنوان دومین برنامه ای است که رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان درباره آن توضیح داد: در این برنامه که از روز ۲۰خردادماه در میدان امام حسین(ع)، مقابل ساختمان ارگ جهان نما آغاز شده و تا چهار روز ادامه دارد، برای نخستین بار بزرگترین سفره قلمکار توسط مردم تولید می‌شود؛ به این صورت که مردم می‌توانند تحت نظارت هنرمندان قلمکار، به دست خودشان نقوش را بر روی پارچه بزنند و در تولید این اثر هنری سهیم شوند.

او با بیان اینکه این سفره‌های قلمکار در پایان به همدیگر متصل شده و یک سفره بزرگ ۱۰۰ متری را تشکیل می‌دهند، افزود: مقرر شد در پایان با مشارکت معاونت خدمات شهری و سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، این سفره اکران عمومی شده و در مکان مناسبی در معرض تماشای شهروندان قرار گیرد.

تولید بزرگترین سفره قلمکار توسط ۴۰ هنرمند

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان درباره دیگر برنامه شاخص در هفته صنایع دستی هم گفت: برنامه تولید بزرگترین سفره قلمکار توسط بیش از ۴۰ هنرمند شاخص قلمکار اصفهان از روز دوشنبه ۲۲ خردادماه تا پایان هفته جاری در محوطه اطراف سی و سه پل برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: در این برنامه که از ساعت ۱۷ تا ۲۲ میزبان عموم شهروندان است، یک سفره قلمکار ۳۵۰ متری تولید می‌شود که در نوع خود یک اثری هنری شاخص و بی نظیر خواهد بود.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x