اجتماعی استان اصفهان تصاویر دین و اندیشه فرهنگ و هنر مرکزی

حجت الاسلام اژه ای: در دورانی که همه به دنبال از بین بردن نام دین و خدا بودند، نهضت امام راحل آغاز شد و عصری که می‌گفتند پایان عصر دینداری است به آغاز این عصر تبدیل شد

حجت الاسلام اژه ای: در دورانی که همه به دنبال از بین بردن نام دین و خدا بودند، نهضت امام راحل آغاز شد و عصری که می‌گفتند پایان عصر دینداری است به آغاز این عصر تبدیل شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

هشتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در روز سه شنبه مورخ ۱۶ خرداد ماه از ساعت ۹ صبح در تالار شورای اسلامی شهر اصفهان واقع در شهرداری مرکزی برگزار گردید.
حجت الاسلام اژه ای در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان:
هیات مذهبی جایگاه ویژه ای برای شهدای پانزده خرداد قائل شوند/ نهضت امام راحل آغاز عصر دینداری بود.در این جلسه حجت الاسلام اژه ای ، از اساتید حوزه علمیه اصفهان گفت: باید در هیات مذهبی جایگاه ویژه ای برای شهدای پانزده خرداد قائل شد، در دورانی که همه به دنبال از بین بردن نام دین و خدا بودند، نهضت امام راحل آغاز شد و عصری که می‌گفتند پایان عصر دینداری است به آغاز این عصر تبدیل شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز،  حجت الاسلام مهدی اژه ای با حضور در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به برکت آثار وجودی امام راحل اظهار داشت: یکی از این برکات معرفی حضرت آبت الله خامنه ای به مردم بود، و چهارده خرداد هم بیعتی دوباره با رهبری است که به مردم نزدیک است .
حجت الاسلام اژه ای در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه افزود: هیات مذهبی جایگاه ویژه ای برای شهدای پانزده خرداد قائل شوند. نهضت امام راحل آغاز عصر دینداری بود.
حجت الاسلام اژه ای ، از اساتید حوزه علمیه اصفهان در صحن علنی سالن برگزاری جلسات شورای شهر اصفهان گفت: باید در هیات مذهبی جایگاه ویژه ای برای شهدای پانزده خرداد قائل شد. وی ادامه داد: در دورانی که همه به دنبال از بین بردن نام دین و خدا بودند، نهضت امام راحل آغاز شد و عصری که می‌گفتند پایان عصر دینداری است به آغاز این عصر تبدیل شد.
حجت الاسلام مهدی اژه ای با حضور در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به برکت آثار وجودی امام راحل اظهار داشت: یکی از این برکات معرفی حضرت آبت الله خامنه ای به مردم بود، و چهارده خرداد هم بیعتی دوباره با رهبری است که به مردم نزدیک است .
وی با بیان اینکه امام وظیفه اش تدوین حکومت دینی و انسان‌سازی بوده و حکومت وظیفه عموم مردم است، افزود: امام راحل دقیقا انسانی است که تمام عیار افق فکر و نیت ، درک و حرکتشان با انبیا تزدیکترین بنا را دارد و حضرت امام شبیه به حضرت ابراهیم با توکل به خدا قیام و نهضت انقلاب اسلامی را آغاز کردند. 
این استاد حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه امام خمینی (ره) به دنبال جهانی شدن اسلام بودند، تصریح کرد: امام در این حوزه حرکت کردند و در زمان حوادث ابتدای انقلاب در سال ۴۱ و ۴۲ امام سه هدف سرنگونی رژیم شاهنشاهی و برپایی حکومت اسلامی و تغییر حکومت های طاغوت در کشورهای اسلامی به حکومت اسلامی را زمینه ساز ظهور می‌دانستند.
حجت‌الاسلام اژه ای؛ در ارتباط با اینکه شخصیت و نهضت امام راحل به معنی نزدیکترین فرد غیرمعصوم به معصوم است، گفت: نهضت‌هایی که در ایران شکل گرفت از دوره قاجار رنگ مذهبی و مردمی به خود گرفت و نهضت ها ضداستبدادی بوده و ویژگی حادثه پانزده خرداد این بود که کاملا مذهبی بوده و همه اقشار جامعه حضور داشتند و به شهادت رسیدن و سرآغاز یک حرکت دینی با محوریت مرجع نایب امام بوده است.


وی با بیان اینکه باید در هیات مذهبی جایگاه ویژه ای برای شهدای پانزده خرداد قائل شد، افزود: سرنگونی رژیم شاه از پانزده خرداد آغاز شد و با توجه اینکه این حادًه در ماه محرم انجام گرفت، خود امام حسین (علیه السلام) یاری کرد و به واقع نهضت ما به واقع حسینی است.
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه افزود: در دورانی که همه به دنبال از بین بردن نام دین و خدا بودند، نهضت امام راحل آغاز شد و عصری که می‌گفتند پایان عصر دینداری است به آغاز این عصر تبدیل شد.
وی افزود: در حال حاضر در کشور ۳۰ هزار طلبه خارجی و ۳۰ هزار طلبه زن داریم.در پایان این جلسه مصوبات ارسالی از شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تعدادی از طرح های ارسالی به تصویب اعضای شورای شهر اصفهان رسید.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x