اجتماعی استان اصفهان تصاویر چندر رسانه دسته‌بندی نشده سیاسی فرهنگ و هنر مرکزی یادداشت/مقاله/گفتگو/مصاحبه

اجلاس بزرگ مدیران روابط عمومی استان اصفهان برگزارشد

اجلاس بزرگ مدیران روابط عمومی استان اصفهان برگزارشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز؛ مهرناز آزاد

اجلاس بزرگ مدیران روابط عمومی استان اصفهان درسالن اجتماعات” پیامبراعظم ” دانشگاه اصفهان با حضور جمع بزرگی از اساتید علوم ارتباطات، مدیران روابط عمومی ها جمع بزرگی از روزنامه نگاران و خبرنگاران با حضور رضا مرتضوی استاندار برگزارشد.

 سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در اجلاس بزرگ مدیران روابط عمومی استان با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: مدیران روابط عمومی طلایه داران و پرچم داران عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی هستند.

وی افزود: دقیق و سریع بودن از ویژگی‌های روابط عمومی است و فاصله میان تولد و استفاده خبر بسیار اندک است. امروز در عصر اطلاعات هستیم و جایگاه و شأن روابط عمومی در این عصر بسیار ارتقاء پیدا کرده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: بسیاری از تصمیم سازی‌ها در حوزه روابط عمومی باعث تغییر رویکرد و نگاه مدیران می‌شود، این مهم منبعث از تصمیم‌های روابط عمومی‌ها در برون و درون سازمان‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: نقش روابط عمومی‌ها یک نقش و جایگاه راهبردی و ویژه است و این به مرور زمان با توجه و تمرکز بیشتر بر نقش این حوزه، مهم‌تر و سازنده‌تر شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه افراد فعال در روابط عمومی باید ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند، بیان کرد: این قشر از ویژگی‌های اخلاقی خاصی برخوردار هستند از جمله اینکه چون برای تجلی عملکرد دیگران کار می‌‏کنند و عملکرد خودشان آن‌طور که باید دیده نمی‌شود، نیاز به میزانی از افتادگی و تواضع دارند.

وی افزود: گرچه مدیران باید به عملکرد این گروه توجه کنند، اما این دیده شدن هم نوبه‌ای و مناسبتی است. شجاعت و جسارت، تصمیم‌گیر بودن، بهره‌‎مندی از قدرت تجزیه و تحلیل، شناخت و آشنایی با مسائل بیرونی و آشنایی با ساحات هنر و ادبیات از ویژگی‌های مورد نیاز روابط عمومی‌ها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز؛. مرتضوی با اشاره به اینکه اگر تصمیم‌هایی که درون یک سازمان گرفته می‌شود پیوست رسانه‌ای نداشته باشد نمی‌تواند همه ثمرات را به خوبی منتقل کند، ادامه داد: نگاهی که در حوزه روابط عمومی حاکم است باید توأم با درایت، هنر، دقت و زمان شناسی باشد تا بتواند نقاط عطفی را در تاریخ و سازمان متبوعش ثبت و ضبط کند.

استاندار اصفهان درادامه گفت: حرفه روابط عمومی کار انبیاء است و اگر از این زاویه به مدیریت روابط عمومی نگاه شود باید گفت روابط عمومی‌ها هدایتگر و تنظیم‌گر جامعه با سازمان مربوطه هستند.

 محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز دراین اجلاس عنوان نمود : روابط‌عمومی حلقه رابط میان مردم و نهادهای دولتی و حاکمیتی است، زیرا این حلقه بیان‌کننده مواضع، فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان و دستگاه مربوطه است و باید از ابزار کار و بستر مناسب برخوردار باشد.

وی با طرح این سوال که آیا ابزار و بستر مناسب روابط‌عمومی را خوب به‌کارگیری کرده‌ایم افزود: به نظر می‌رسد آن قدری که باید خوب از این امکان و بستر استفاده نکرده‌ایم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ادامه داد: باید توجه داشت که امروزه محتوا و مطالب زیادی در اختیار روابط عمومی‌ها قرار می‌گیرد و کار در این فضا در بستر و حوزه رسانه است، در همین راستا باید بتوانیم ارتباط رسانه با روابط عمومی را برقرار کنیم همچنین در این راستا لازم است روابط عمومی‌ها نیز آزادی عمل داشته باشند.

وی افزود: هدف از برپایی این گردهمایی بزرگ برقراری همین رابطه مستمر و جا انداختن این مهم برای مدیران سازمان‌ها است. باید برای رسانه و روابط‌عمومی تعریف و هدف مشخص داشته باشیم و ارتباطات این بخش‌ها به سهولت انجام شود.

جانثاری با اشاره به لزوم پشتیبانی مدیران دستگاه‌ها از روابط‌عمومی، گفت: اگر اطلاعات و قضاوت ‌های غلط و کاملا متفاوت انجام می‎شود به دلیل این است که به طور مداوم اطلاع ‎رسانی انجام نمی‌شود.

دربخش دیگری از این همایش، مجید شمس مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان در اجلاس  روابط عمومی استان، بیان کرد: بسیار خوشحال هستیم که بعد از مدت‌ها فرصتی دست داد تا در جمع دوستان و همکاران‌مان در مجموعه پرتلاش روابط عمومی‌های استان باشیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم با برگزاری این اجلاس، اهمیت و جایگاه حوزه روابط عمومی و ارتباطات استان در نگاه مدیران و مسئولان دستگاه‌ها بازنگری شود.

وی افزود :زمانی که به مطالبات همکاران‌مان در مجموعه روابط عمومی‌ها رجوع می‌کنیم متوجه می‌شویم پس از گذشت سالیان بسیار، مطالباتی که در گذشته بوده وصول نشده است.

شمس درادامه گفت : پیگیری مجدانه ی خواسته‌‌های مدیران و مسئولان مجموعه‌های روابط عمومی را از وظیفه خود می‌دانم.

شمس درپایان با اشاره به شعار اجلاس مدیران روابط عمومی استان، گفت: امیدآفرینی، مسئولیت اجتماعی رویکردهای اصلی این اجلاس در نظر گرفته شده است.

در ادامه سخنرانان مدعوِ اجلاس به ترتیب زیر به ارائه دیدگاه های خود پرداختند: 

– دکترمحمد موسوی، رئیس اداره روابط عمومی اداره کل جهاد کشاورزی، به نمایندگی از دستگاه های اداری

– ایرج ایران خواه، مسئول روابط عمومی فرمانداری لنجان، به نمایندگی از فرمانداری های استان اصفهان

– سید علی معرک نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان به نمایندگی از شهرداریها

–  دکتر فائزه تقی پور، دانشیار گروه علوم ارتباطات و کسب و کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان

– دکتر حمید دوازده امامی عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان

دراین اجلاس یک” سمی تئاتر ” نیز با موضوع روابط عمومی با کارگردانی سعید خطیبی، سخنرانی دکتر دوازده امامی، بازیگری حسین سلطان علیان ، حدیث نصیری وعباس نادری و منشی صحنه آئین عظیمیان اجرا گردید.

لازم به توضیح است این اجلاس با همکاری استانداری، شهرداری، دانشگاه، ذوب آهن، فولاد مبارکه و پتروپالایش و جمعی از صنایع اصفهان برگزارشد.

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x