اجتماعی استان بین الملل تصاویر فارس فرهنگ و هنر

فرماندار استهبان:انجیرستان دیم شهرستان استهبان به ثبت جهانی می رسد

فرماندار استهبان:انجیرستان دیم شهرستان استهبان به ثبت جهانی می رسد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

یوسف کارگر فرماندار استهبان از برنامه ریزی حضور نماینده نظام میراث کشاورزی و جهانی فائو (جیاس) در منطقه به منظور ثبت جهانی انجیرستان دیم شهرستان استهبان در سال جاری خبر داد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری استهبان؛فرماندار استهبان گفت :معرفی دیم بودن و سنتی بودن باغات انجیر استهبان در بازدید نماینده فائو مهم است و باید دقت کافی برای تهیه کلیپ جهت ارائه به نماینده فائو در نظر گرفته شود و همچنین برنامه با جزئیات و دقیق در جلسات متوالی چیده شود.
یوسف کارگر بیان داشت : همکاری در اجرای این برنامه به عهده تمامی مسئولین شهرستان می باشد و می بایست همکاری همه جانبه با مدیریت جهاد کشاورزی داشته باشند.
نماینده عالی دولت خاطر نشان کرد :در حال حاضر جیاس ۷۲ سایت را در ۳۳ کشور جهان به عنوان میزاث مهم کشاورزی ثبت کرده است و قرار است انجیرستان دیم استهبان نیز به عنوان چهارمین سایت در ایران به ثبت جهانی جیاس برسد.
مقام عالی دولت در شهرستان استهبان با توجه به پتانسیل موجود شهرستان از جمله تنوع زیستی، تجربیات سنتی و هویت فرهنگی گفت : اقدامات لازم برای ثبت انجیرستان دیم استهبان از سال ۱۳۹۵ آغاز و مستندات و تبادلات اطلاعاتی لازم برای این منظور انجام گردیده است و قبلا نماینده فائو برای این موضوع در شهرستان حضور یافته، ولی متاسفانه به علت شیوع کرونا در سالهای اخیر برنامه بازدید نهایی برای ثبت به تعویق افتاده است.
وی افزود: در سال جاری نماینده جیاس برای بررسی و طرح ثبت جهانی انجیرستان استهبان در هیات فائو در این شهرستان حضور می یابد و نیاز است با برنامه ریزی دقیق مقدمات این سفر برنامه ریزی گردد تا منطقه و پتانسیل های آن به خوبی به این نماینده معرفی گردد.
در ادامه مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی استهبان ابراز داشت: گروه تحقیقاتی این مدیریت ۱۰ مسیر را برای بازدید مورد بررسی قرار داده که نیاز است در جلسات متوالی بعدی به ریز مورد بررسی قرار گیرد و بهترین مسیر برای بازتاب موقعیت انجیرستان استهبان به نماینده فائو انتخاب گردد.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان اذعان داشت:دستیابی به این مهم از اولویت های ویژه شهرستان استهبان است، زیرا با ثبت جهانی، فائو از این انجیرستان بزرگ دیم به عنوان یک میزاث جهانی حفاظت خواهد نمود و در کنار آن می توان گردشگری کشاورزی را توسعه داد و همچنین از دیگر مزایای آن طرح برند کشاورزی انجیر استهبان و شناسایی آن در کل جهان و به طبع آن افزایش درآمد کشاورزان خواهد بود.

روح الله سعادتمند

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x