اجتماعی استان تصاویر فرهنگ و هنر فیلم

رهبر انقلاب: از مدیران فعال و خوب حمایت کنید + فیلم

رهبر انقلاب: از مدیران فعال و خوب حمایت کنید + فیلم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام: در زمینه‌ مسائل اقتصادی یک توصیه‌ دیگری که عرض می‌کنیم مسئله‌ رابطه‌ منطقی دستگاه‌های مسئول با شرکتهای بزرگ دولتی است.
ما شرکت‌های بزرگی داریم که مال دولت است، سرمایه‌اش متعلق به دولت است، درآمدش هم مال دولت است.
رابطه‌ دولت با این شرکت‌ها باید تنظیم بشود. بعضی از مدیران خوب و فعال در این شرکتها هستند باید اینها تأیید بشوند، حمایت بشوند. در بخش خصوصی هم همین‌جور.
یکی از وظایف ما و بخصوص از وظایف قوه‌ مجریه و دولت این است که از این مدیران فعال و خوب حمایت بشود.بهترین حمایتی هم که از یک مدیر کارآفرین و فعال می‌شود کرد این است که بتوانیم برای محصول او بازار فراهم کنیم؛ چه بازار خارجی، چه بازار داخلی، قدرت رقابت‌پذیری به او بدهیم، به او کمک کنیم برای بالا بردن کیفیت.مدیران دولتی باید عملکردشان را در سیاست کلی اقتصاد کشور مشخص کنند.رهبر انقلاب در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام: این مدیرانی که عرض کردم خصوصیت‌شان این است که در دوران جنگ سخت اقتصادی این چند ساله اینها توانستند کار کنند، اینها توانستند بایستند، توانستند کشور را پیش ببرند در بعضی از بخشها لذا اینها بایستی کمک بکنند این حمایت بشود. آنها هم وظایفی دارند بخصوص دولتی‌ها، مدیران دولتی باید مشخص بکنند که عملکردشان و نقش‌شان در زمینه‌ی سیاست کلی اقتصاد کشور چیست، این باید مشخص بشود. یعنی فلان شرکت بزرگ که متعلق به دولت هم هست، مواد اولیه‌اش هم داخلی است، از این شرکتهای بزرگ این‌جوری ما داریم تعدادی، شرکت بزرگ، پر درآمد با مواد اولیه‌ داخلی این قیمت محصول خودش را با دلار تلگرامی، همین دلارهای جعلی، این قیمت‌های جعلی دلار که هدایت می‌شود از طرف دشمن، با او تطبیق میکند.
چرا؟ چرا شما به دلار حاکمیت میدهید؟ چرا برای ریال رقیب را تقویت میکنید؟ یکی از وظائف عمده‌ی ما این است که ما رقیب ریال را تقویت نکنیم در داخل.
یکی از گرفتاری‌های کشور ما مسئله‌ی آویزان شدن به دلار است، در بخشهای مختلف اقتصاد ما.
گفتم من در مشهد؛ بعضی از کشورها خودشان را از دلار جدا کردند و معاملاتشان را از طریق دیگری، حتی از سوئیفت اینها را خارج کرده بودند، اینها ارتباطاتشان را با سوئیفت هم قطع کردند، آنها قطع کرده بودند، اینها هم قطع کردند، وضعشان بهتر شد. کشورهایی هستند الان که وضعشان بهتر شد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x