اجتماعی استان اقتصادی تصاویر مرکزی

ابلاغ رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور؛ پیرامون تمدید اعتبار تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی تا پایان اردیهشت ۱۴۰۲

ابلاغ رییس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور؛ پیرامون تمدید اعتبار تفویض اختیار بخشودگی جرایم و تقسیط بدهی تا پایان اردیهشت ۱۴۰۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

در بخشنامه ابلاغی رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور آمده است: بدین وسیله تفویض اختیار موضوع بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۱/۱۰ مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۰ و نامه های شماره  ۲۰۰/۲۲۸۶۸/د مورخ ۱۴۰۱/۰۴/۱۴ و ۲۰۰/۵۵۸۳۸/د مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ با رعایت مقررات تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ معتبر می ­باشد.

براساس مفاد این بخشنامه، مؤدیانی که بر اساس فراخوان های انجام شده ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه­ های فروشگاهی و سامانه مؤدیان شده­ اند مادامی که نسبت به صدور صورتحساب الکترونیکی اقدام ننمایند، مشمول مفاد تفویض اختیارهای مذکور نخواهند بود.

همچنین در این بخشنامه قید شده است: فهرست اشخاص مذکور و تغییرات انجام شده در باب صدور صورتحساب‏ های الکترونیکی، از طرف مرکز تنظیم مقررات، نظام پایانه ­های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در اختیار ادارات کل امور مالیاتی قرار گیرد.

گفتنی است بخشودگی جرائم مالیات و عوارض هر سال/ دوره برای اشخاص حقیقی تا مبلغ ۷۵۰/۰۰۰/۰۰۰ هفتصد و پنجاه میلیون ریال و برای اشخاص حقوقی تا مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰/۰۰۰ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال درنظر گرفته شده است. همچنین مدت زمان تقسیط بدهی برای مالیات‏ های مستقیم تا هجده (۱۸) ماه و برای مالیات و عوارض ارزش افزوده تا دورازده (۱۲) ماه تعیین شده است.

شایان ذکر است حداقل مبلغ دریافتی برای تقسیط بدهی، پانزده (۱۵) درصد می باشد.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x