اجتماعی استان بین الملل تصاویر

هوش مصنوعی به زودی رویاهای ما را ثبت خواهد کرد

هوش مصنوعی به زودی رویاهای ما را ثبت خواهد کرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری احوال نیوز :

هوش مصنوعی به زودی رویاهای ما را ثبت خواهد کرد.کارشناسان معتقدند وقتی یک رویا تمام می‌شود، ۵۰ درصد رویا را فراموش می کنیم و بعد از ۱۰ دقیقه ۹۰ درصد آن در حافظه از بین می‌رود. اما این امر ممکن است به زودی تغییر کند زیرا هوش مصنوعی قادر خواهد بود رویاهای ما را ثبت کندهوش مصنوعی به زودی رویاهای ما را ثبت خواهد کردهوش مصنوعی اکنون می‌تواند اسکن‌های مغز را بخواند و تصاویری بسیار شبیه به آنچه که یک فرد در خواب می‌بیند تولید کند.
این فناوری کاربردهای بالقوه متنوعی مانند مطالعه نحوه درک گونه های مختلف جانوری از محیط خود و یا کمک به برقراری ارتباط برای افراد فلج را دارد.
بسیاری از آزمایشگاه ها قبلا از هوش مصنوعی برای بازسازی تصاویر اسکن مغز استفاده کرده‌اند.
اما این مطالعه جدید اولین مطالعه ای است که از الگوریتمی به نام انتشار پایدار استفاده می کند که توسط یک گروه آلمانی توسعه یافته و در سال ۲۰۲۲ منتشر شد.
این الگوریتم با استفاده از توضیحات متن مشروح آموزش داده شد، تا مدل‌های مغزی مشابه هوش مصنوعی را که تصاویر را از متن با هزاران عکس تولید می‌کنند، مرتبط کند.
بر خلاف سایر الگوریتم‌ها، Stable Diffusion به آموزش کمتری نیاز دارد و آن را به روشی نوآورانه برای رمزگشایی مغز تبدیل می‌کند.یو تاکاگی، عصب شناس سیستم‌ها در دانشگاه اوزاکا، توضیح داد که الگوریتم هوش مصنوعی از اطلاعات فعالیت مغز که از قسمت‌های مختلف مغز برای ایجاد تصاویر می‌اید، استفاده می کند.

مهدی جمشیدی

انتهای پیام/*

نظرات
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x